Sprzedaż on-line bez sklepu internetowego

Sprzedaż on-line bez sklepu internetowego

Do sprzedaży w internecie teoretycznie nie potrzebujemy własnego sklepu on-line. Możemy handlować również bez jego zakładania. Na co warto się wtedy zdecydować?

Sprzedaż w internecie pozwala na dotarcie do wielu klientów – nie tylko lokalnie, ale również w całym kraju, a nawet poza jego granicami. W sieci możemy sprzedawać wiele produktów, zapewniając klientom szybką dostawę pod wskazany adres. Jeśli również chcesz założyć firmę i sprzedawać on-line, nie musisz jednak wcale inwestować od razu w swój sklep internetowy. Są alternatywne rozwiązania, które zaprezentujemy poniżej.

1. Sklep na portalu aukcyjnym

To chyba najbardziej popularne rozwiązanie – Allegro czy eBay oraz inne portale aukcyjne pozwalają na sprzedaż także zarejestrowanym firmom. Możemy wtedy sprzedawać także rzeczy nowe i w opcji „Kup teraz”, zatem dokładnie tak, jak w zwykłym sklepie on-line.

Zalety sprzedaży na portalach aukcyjnych to głównie łatwość rozpoczęcia sprzedaży – infrastruktura jest już dostępna i wystarczy, że założymy konto i wystawimy przedmioty, a także mamy dostęp do szerokiej gamy klientów – użytkowników portalu. W ten sposób unikamy problemu braku zainteresowania naszą ofertą w początkowej fazie działalności, gdy o naszym sklepie on-line jeszcze nikt nie wie. W związku z tym unikamy też wysokich wydatków na reklamę, chociaż w serwisach aukcyjnych także możemy promować swoje produkty za opłatą.

Z drugiej strony pojawiają się też minusy. Głównym z nich jest wysoki koszt tego rodzaju sprzedaży. Prowizję mogą sięgać nawet 10% końcowej ceny sprzedaży. Oszczędzamy jednak na założeniu swojego sklepu. Sklep na portalu aukcyjnym nie daje nam też możliwości stworzenia go jak strony – nie możemy ustalać w nim kategorii, dodać bloga firmowego.

2. Sklep na Facebooku

Serwis społecznościowy Facebook ma setki milionów użytkowników na całym świecie. Dzięki niemu możemy również prowadzić sprzedaż. Założenie takiego właśnie sklepu także nie jest bardzo trudne, niemniej jednak musimy pamiętać o tym, że sprawdzi się on najlepiej wtedy, gdy mamy niewiele produktów na sprzedaż.

Przy konfigurowaniu sekcji sklepu na Facebooku musimy określić metodę zakupów przez klientów. Pierwsza z nich to wysyłanie wiadomości dotyczących kupna – wtedy możemy uzgodnić z klientem finalizację transakcji. Druga to płatność w innej witrynie – wtedy odsyłamy klientów na stronę, na której można dokonać płatności, na przykład może być to zewnętrzny system płatności on-line.

3. Sprzedaż przez stronę WWW, ale bez sklepu

Ostatnią opisaną przez nas opcją jest sprzedaż prowadzona przez własną stronę internetowa, ale bez własnego sklepu on-line. Wtedy na stronie umieszcza się ofertę – można dodać cennik lub informację o cenach dostępnych po kontakcie. Wówczas klient przed złożeniem zamówienia kontaktuje się z właścicielem firmy i uzgadnia metodę płatności, na przykład może być to płatność za pobraniem czy w systemie płatności on-line.

Taka metoda prowadzenia sprzedaży jest niedroga – nie płacimy wtedy innym serwisom, ale też nie jest bardzo komfortowa dla klienta, który musi za każdym razem skontaktować się ze sprzedającym. To jednak dobry wstęp do założenia własnego sklepu on-line.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.