Czym jest wielokanałowość sprzedaży?

Czym jest wielokanałowość sprzedaży?

Realizowanie skutecznej sprzedaży ma bardzo duże znaczenie z punktu widzenia dochodowości firm a także możliwości realizowania odpowiednich zysków z prowadzonej działalności. Sprzedaż powinna być również realizowana w sposób, który jest dopasowany do potrzeb firmy.

Realizowanie skutecznej sprzedaży ma bardzo duże znaczenie z punktu widzenia dochodowości firm a także możliwości realizowania odpowiednich zysków z prowadzonej działalności. Sprzedaż powinna być również realizowana w sposób, który jest dopasowany do potrzeb firmy. Jednym z rodzajów realizowania sprzedaży jest sprzedaż wielokanałowa.

Branże związane z e-commerce bardzo intensywnie się rozwijają. Wynika to z rozwoju Internetu a także coraz większego udziału sprzedaży w działaniach podejmowanych przez klientów za pośrednictwem Internetu. Jednym z powodów jest rosnące zaufanie klientów do realizowania zakupów w Internecie, co wynika z doświadczenia, które posiadają klienci w ramach korzystania z dostępnych w sieci sklepów internetowych.

Jednocześnie polski rynek sprzedażowy realizowany za pośrednictwem Internetu dopiero się rozwija i jest zacofany w stosunku do zachodnich firm realizujących sprzedaż w sieci. Można to obserwować między innymi na przykładzie wykorzystywania tak zwanej sprzedaży wielokanałowej.

W krajach zachodnich jest to niemal standardowe rozwiązanie stosowane przez firmy działające w sieci w ramach realizowania sprzedaży. Wynika to między innymi z tego, że większość klientów korzysta w krajach zachodnich z urządzeń mobilnych do obsługiwania Internetu.

Jak działa wielokanałowość?

Wielokanałowość sprzedaży opiera się na wykorzystaniu strategii, która pozwala na wykorzystywanie w ramach jej realizowania wielu elementów, które ze sobą współpracują. Do realizowania takiej sprzedaży muszą być odpowiednio przygotowane wykorzystywane w sieci strony internetowe.

Takie strony pozwalają na zapewnienie korzystania z nich przy stosowaniu różnorodnych urządzeń. Dodatkowo zarówno asortyment dostępny w sklepie a także ceny nie mogą być rozbieżne. Dotyczy to również posiadanych przez firmy stacjonarnych punktów, gdzie realizowana jest sprzedaż. Jednym z elementów sprzedaży wielokanałowej jest szukanie sposobu na zapewnienie maksymalnie spójnego procesu obsługiwania klientów.

Bardzo ważne jest także zbudowanie spersonalizowanego sposobu obsługiwania klientów bez względów w jaki sposób będzie one realizował w firmie zakupy. Dotyczy to między innymi oferowania przejrzystych warunków sprzedaży, czytelnie prezentowanej oferty dostępnej za pośrednictwem sklepu.

Skuteczne wykorzystanie narzędzi wielokanałowej sprzedaży

Przy realizowaniu wielokanałowej sprzedaży bardzo ważne jest odpowiednie wykorzystanie narzędzi do skutecznego prowadzenia takiej działalności.

W tym względzie ważna jest efektywność wdrożenia odpowiednich efektów. Nie można doprowadzić do sytuacji, gdy sprzedaż nie jest poprzez brak zastosowania odpowiednich narzędzi dostosowana do skutecznego prowadzenia sprzedaży wielokanałowej.

Z tego powodu bardzo ważne jest zapoznanie się z firmami, które wdrożyły takie rozwiązania co może dotyczyć firm działających na Zachodzie. Jednocześnie istotne jest również by decydować się na systemy informatyczne do obsługiwania sprzedaży, które są odpowiednio dostosowane do wielokanałowej sprzedaży. W wielu przypadkach trzeba będzie decydować się na systemy informatyczne, które są dedykowane firmie.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.