Kiedy udzielać klientom rabatów?
Rabaty dla klientów to jeden z elementów realizowania promocji, które pozwalają na zwiększania zainteresowania zakupami. Odpowiednie podejmowanie decyzji w zakresie przydzielania rabatów pozwala na znaczne zwiększenie efektywności wykorzystania rabatów. Ma to znaczenie z punktu widzenia skuteczności oddziaływania rabatów na klientów.
Realizowanie działań promocyjnych w firmach, które obejmują takie działanie jak udzielanie rabatów pozwala na budowanie relacji ze stałymi klientami a także na przyciąganie nowych klientów. Jednocześnie ważne jest również odpowiednie określenie klientów, do których mają trafić rabaty a także wysokości rabatów.
Jest to ważne z punktu widzenia z jednej strony przyciągania klientów rabatami, czyli niższymi cenami przy spełnieniu określonych warunków, ale również generowania odpowiednio dużych zysków. Skuteczność wprowadzania rabatów zależy również od odpowiedniego zaprezentowania informacji kreowanych do klientów a dotyczących możliwości korzystania z rabatów.
Kiedy decydować się na rabaty?
Na rabaty można decydować się w sklepach internetowych czy firmach, które oferują usługi w przypadku stałych klientów. W ramach szczególnie sprzedaży internetowej bardzo łatwo jest między innymi kierować przekaz do klientów, którzy są zarejestrowani w sklepie internetowym przez określony czas.
Pozwala to między innymi na zapewnienie rabatu klientom, którzy realizują zakupy w tym samym sklepie przez rok, czy więcej lat. Jednocześnie można uzależnić rabaty od wielkości dokonywanych zakupów. W sklepach internetowych, które posiadają koszyki zakupów bardzo łatwo jest wprowadzić rabaty uzależnione od wysokości realizowanych zakupach w zakresie sumy łącznej zakupów a także liczby produktów, które trafiają do koszyków wirtualnych w internetowych sklepach.
W sklepach stacjonarnych można stosować do udzielania rabatów zarówno karty dla klientów, na których mogą zapisywane być punkty rabatowe jak też można w mniejszych firmach zastosować rabaty w formie papierowej, które są wręczane stałym klientom czy takim, którzy spełnili określone kryteria.
Czas wprowadzania rabatów
Na rabaty znacznie lepiej decydować się w okresach gdy na danym rynku występują wzmożone zakupy. Jest to szczególnie korzystne rozwiązanie w przypadku decydowania się na rabaty czasowe, które kierowane są do nowych klientów, którzy dokonują zakupów po raz pierwszy. Można również decydować się na rabaty w przypadku kupowania przez klientów zestawów produktowych. Jest to rozwiązanie, które może być stosowane przez cały rok.
Jeśli przez jakiś czas sprzedaż nie jest zadowalająca wówczas wprowadzenie rabatów również może być doskonałym rozwiązaniem. Jednym z powodów korzyści wprowadzenia w takiej sytuacji rabatów jest zwiększenie sprzedaży pod kątem wolumenu sprzedaży.
Oczywiście przy wprowadzaniu rabatów ważne jest również branie pod uwagę, że niezbędne jest podjęcie również odpowiednich działań informacyjnych mających na celu zaprezentowanie informacji o rabatach klientom co wpływa na skuteczność oddziaływania rabatów na zainteresowanie zakupami ze strony klientów.