Handel w internecie – na Allegro czy we własnym sklepie?

Handel w internecie – na Allegro czy we własnym sklepie?

Sprzedawanie w internecie jest obecnie bardzo popularną metodą na prowadzenie własnej działalności gospodarczej. W sieci kupujemy coraz częściej i możemy znaleźć on-line niemalże wszystko. Gdy też myślisz o takiej metodzie na biznes, warto na początku zada...

Sprzedawanie w internecie jest obecnie bardzo popularną metodą na prowadzenie własnej działalności gospodarczej. W sieci kupujemy coraz częściej i możemy znaleźć on-line niemalże wszystko. Gdy też myślisz o takiej metodzie na biznes, warto na początku zadać sobie pytanie – gdzie handlować?

Początkujący przedsiębiorcy chcący związać się z handlem on-line muszą zdecydować, w jaki sposób będą chcieli sprzedawać swoje produkty. Tutaj mamy głównie dwa rozwiązania, a mianowicie możemy założyć własny sklep internetowy lub możemy skorzystać z istniejących już platform, na przykład serwisu Allegro, który jest największym serwisem aukcyjnym w Polsce.

Na początku warto wskazać, że nie mamy tutaj idealnego rozwiązania, więc każde z nich ma swoje zalety i wady. Warto je rozważyć, gdy będziemy chcieli rozpocząć handel w sieci. Główne różnice zasadzają się tutaj na kosztach, ale znaczenie ma również zasięg naszej oferty, metody promocji, funkcjonalność.

Sprzedaż na Allegro

To zdecydowanie najprostszy sposób na rozpoczęcie handlu w sieci. Musimy założyć własną firmę, a następnie na stronie Allegro konto firmowe, pod którym będziemy mogli prowadzić działalność.

Zaletą sprzedaży na Allegro jest również możliwość dotarcia do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że z drugiej strony konkurencja na tym portalu jest również bardzo duża, dlatego będziemy musieli wyróżnić się w jakiś sposób, na przykład niskimi cenami czy z użyciem oferowanych przez Allegro metod promocji.

Są również minusy. Przede wszystkim musimy liczyć się z dość wysokimi kosztami sprzedaży na tym portalu. Dużo kosztują prowizje, które w ostatnim czasie poszły także w górę. Zatem musimy liczyć się z tym, że swoimi zyskam będziemy musieli dzielić się z portalem.

Także minusem jest brak możliwości prowadzenia standardowych metod promocji on-line, gdy nie mamy własnej strony internetowej. Nie możemy korzystać z SEO czy e-mail marketingu, ale możemy założyć stronę na Facebooku i korzystać ze skutecznego social media marketingu.

Sprzedaż we własnym sklepie internetowym

Druga prezentowana przez nas opcja to sprzedaż we własnym sklepie on-line. Tutaj sytuacja jest już zgoła inna, ponieważ musimy zainwestować w założenie strony ze sklepem oraz w jej prowadzenie. Założenie takiego sklepu on-line to zwykle koszt od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych, dlatego trzeba na start wyłożyć większą sumę.

Musimy też pamiętać o tym, że bez odpowiedniej promocji nasz sklep po prostu zgubi się w odmętach internetu. To oznacza kolejne inwestycje, aby klienci mogli dowiedzieć się o jego istnieniu.

Z drugiej strony możemy jednak mieć większą niezależność – nie musimy też nikomu płacić prowizji, więc możemy liczyć na większe zyski. Oczywiście, na początku nie będą one jednak tak wysokie, gdy o naszym sklepie nie będzie wiedziało jeszcze wiele osób.

Warto też na koniec wspomnieć o tym, że wiele firm prowadzi zarówno sprzedaż na Allegro, jak i we własnym sklepie internetowym. To także dobra opcja, ponieważ wielu klientów przechodzi z Allegro do sklepu on-line i kupuje potem właśnie w nim!

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.