Jak tanio reklamować sklep internetowy?

Jak tanio reklamować sklep internetowy?

Zamierzasz założyć własny sklep internetowy? To bardzo dobra propozycja, ponieważ dzięki e-sprzedaży możemy obecnie sporo zarobić. Zanim jednak zaczniemy liczyć zyski, powinniśmy poświęcić czas na dotarcie do klientów. Jakie metody promocji pozwolą nam na....

Zamierzasz założyć własny sklep internetowy? To bardzo dobra propozycja, ponieważ dzięki e-sprzedaży możemy obecnie sporo zarobić. Zanim jednak zaczniemy liczyć zyski, powinniśmy poświęcić czas na dotarcie do klientów. Jakie metody promocji pozwolą nam na tanie i skuteczne reklamowanie sklepu on-line?

Otwarcie własnego sklepu on-line to dopiero początek drogi do sukcesu. Pamiętaj o tym, że każdego dnia otwierają się nowe sklepy internetowe, wobec tego naszym zadaniem jest wtedy przegonienie konkurencji i przyciągnięcie jak największej liczby klientów.

W tym celu konieczne będzie skorzystanie z różnych metod promocji serwowanych nam przez internet. Nie musimy płacić bardzo dużo za taką reklamę!

1. Kampanie linków sponsorowanych

Jako że najczęściej klienci poszukują produktów w sklepach internetowych przez wyszukiwarki, warto tutaj skoncentrować swoje metody promocji.

W tym celu można wykorzystać kampanie linków sponsorowanych, na przykład popularne Google AdWords. W tym przypadku promocję możemy prowadzić nawet samodzielnie – to metoda reklamy przystępna dla każdego i pozwalająca na wyznaczenie odpowiedniej kwoty.

Nasza reklama wyświetla się w boksach w wyszukiwarce zależnie od wpisanych do nią słów kluczowych – to powoduje, że przekaz dociera do najbardziej zainteresowanych osób. Płacimy nie za prezentację reklamy, ale za kliknięcia w boks, które przekierowują do naszej strony.

2. Porównywarki cenowe

To kolejna metoda na przyciągnięcie zainteresowanych naszymi produktami klientów. Oczywiście, najlepiej korzystać z nich wtedy, gdy możemy pochwalić się niskimi cenami, ponieważ to one przyciągają uwagę najbardziej.

W przypadku porównywarek cenowych koszty również zależne są od kliknięć. Im częściej kupujący będą wchodzić na naszą stronę, tym większy będzie nasz rachunek.

3. Pozycjonowanie

Wracamy do metod promocji w wyszukiwarkach internetowych. Oprócz kampanii AdWords także bardzo dobre efekty możemy osiągnąć przez SEO – pozycjonowanie wraz z optymalizacją naszej strony internetowej. Taką metodę promocji lepiej powierzyć specjalistom – wtedy możemy mieć pewność, że będzie zrealizowana prawidłowo.

Pozycjonowanie pozwala nam na podniesienie pozycji adresu strony internetowej w wyszukiwarce. Dzięki temu link prowadzący do naszej strony jest lepiej widoczny i klika w niego więcej osób.

Warto pamiętać, że pozycjonowanie to metoda promocji wymagająca prowadzenia działań stale – gdy ich zaprzestaniemy, nasza pozycja spadnie.

4. Współpraca z bloggerami i programy partnerskie

Duże zyski możemy osiągnąć również dzięki korzystaniu z programów partnerskich oraz współpracy z bloggerami. Przesyłanie produktów do testowania oraz umieszczanie na stronach linków do naszego sklepu może dać nam dużo zysków.

Oczywiście, nie w każdym przypadku osiągniemy korzyści – dużo zależy od branży, w której prowadzimy działalność, dlatego musimy dobrać nasz plan promocji w zależności od tego, co sprzedajemy i jaka jest nasza grupa docelowa.

Oprócz tych zaprezentowanych metod promocji możemy też zainwestować w inne: własny blog firmowy, strona na Facebooku, bannery reklamowe to tylko parę propozycji.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.