3 sposoby na reklamę sklepu internetowego

3 sposoby na reklamę sklepu internetowego

Promocja sklepu internetowego nie musi być trudna i droga. Możemy zrobić to samodzielnie albo możemy skorzystać z usług agencji interaktywnych zajmujących się reklamą on-line. Gdy także myślisz o reklamie, sprawdź razem z nami skuteczne metody na wypromowa...

Promocja sklepu internetowego nie musi być trudna i droga. Możemy zrobić to samodzielnie albo możemy skorzystać z usług agencji interaktywnych zajmujących się reklamą on-line. Gdy także myślisz o reklamie, sprawdź razem z nami skuteczne metody na wypromowanie swojego sklepu internetowego!

Reklama on-line ma wiele zalet i dzisiaj jest wybierana bardzo chętnie przez firmy – nie tylko te, które działają wyłącznie on-line, ale wszystkie, które chcą dotrzeć do szerokiego grona internautów. Promowanie się w sieci nie jest też bardzo kosztowne i nie jest skomplikowane, ponieważ wiele metod promocji możemy wykorzystać samodzielnie, oszczędzając na tym jeszcze więcej.

Prowadzenie czynności promocyjnych swojego sklepu internetowego warto rozpocząć jak najwcześniej. Im prędzej to zrobimy, tym szybciej dotrzemy do klientów i zachęcimy ich do zrobienia zakupów. Zaleca się, aby promocję rozpocząć już w momencie założenia sklepu on-line. Co wybrać?

1. Promocja w wyszukiwarkach on-line

Wyszukiwarki internetowe używane są przez klientów po to, aby znaleźć potrzebne im przedmioty w sklepach on-line. Właśnie dlatego to właśnie one używane są najczęściej przez sklepy działające w sieci.

Pod terminem promocji w wyszukiwarkach internetowych mówimy o dwóch najbardziej popularnych metodach, a mianowicie o SEO – optymalizacji i pozycjonowaniu stron internetowych, a także o kampaniach linków sponsorowanych AdWords.

SEO to działania prowadzone zarówno na stronie internetowej, jak i poza nią. Pozwalają na wyniesienie pozycji adresu strony WWW w wyszukiwarce na wyższą pozycję, więc wtedy jest ona lepiej widoczna dla internautów. Pod uwagę bierze się tutaj słowa kluczowe, które odnoszą się do oferty firmy. W ten sposób docieramy do osób najbardziej zainteresowanych asortymentem sklepu.

Promocja przez kampanie AdWords od Google jest podobna. W tym przypadku jednak przekaz prezentowany jest w wyznaczonych boksach nad i po boku wyników wyszukiwania. Reklama wyświetla się także dla konkretnych słów kluczowych.

2. Marketing w mediach społecznościowych

Media społecznościowe takie jak Facebook zawładnęły światem. Dzisiaj możemy promować się w nich w niskiej cenie oraz samodzielnie. Założenie własnego fanpage na Facebooku trwa dosłownie chwilę, jest darmowe i daje nam szerokie możliwości – także w ramach płatnego systemu reklamowego oferowanego przez ten portal.

Marketing w mediach społecznościowych pozwala nam na prezentację fanom różnych informacji o naszej firmie – nowości, wyprzedaży, ciekawostek. Możemy też publikować różne kody rabatowe, organizować konkursy, komunikować się bezpośrednio z klientami, odpowiadając na ich pytania i pomagając w rozwiązywaniu problemów.

3. E-mail marketing

Na koniec warto wspomnieć jeszcze o e-mail marketingu, czyli przesyłaniu informacji drogą e-mailową. Musimy jednak odróżnić e-mail marketing od spamu. W tym pierwszym przypadku mówimy o zamówionych wiadomościach, na przykład po zapisaniu się do newslettera.

W e-mailach możemy przesyłać też informacje o nowościach, promocjach, możemy przesyłać kody rabatowe. To bardzo wartościowa metoda promocji dla nowych i stałych klientów.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.