5 pytań, które warto zadać przed wynajmem biura
Poszukujesz dla swojego przedsiębiorstwa odpowiedniego biura? W takiej sytuacji warto pamiętać o zapoznaniu się z różnymi propozycjami. Na co powinniśmy patrzeć w szczególności? Zapraszamy do sprawdzenia 5 pytań, które warto zadać sobie przed wynajmem biur...
Poszukujesz dla swojego przedsiębiorstwa odpowiedniego biura? W takiej sytuacji warto pamiętać o zapoznaniu się z różnymi propozycjami. Na co powinniśmy patrzeć w szczególności? Zapraszamy do sprawdzenia 5 pytań, które warto zadać sobie przed wynajmem biura.
1. Jaka lokalizacja będzie najbardziej odpowiednia?
Podobnie jak w przypadku poszukiwania mieszkania, także powinniśmy zwrócić uwagę na lokalizację biura. Ma ono kluczowe znaczenie z kilku powodów.
Przede wszystkim, dobrze zlokalizowane biuro pozwala na łatwiejszy dojazd. Dzięki temu możemy łatwiej dotrzeć do pracy, a także łatwiej dotrą do nas nasi klienci i kontrahenci.
Dobra lokalizacja wpływa również na prestiż biura, czyli jeśli będzie ono położone w znanej dzielnicy, wtedy będzie także poprawiało wizerunek firmy. Oczywiście, jeśli chcemy zdecydować się na wynajęcie biura w takiej lokalizacji, musimy liczyć się także z wyższymi kosztami.
2. Jakie zaplecze powinno dać nam biuro?
Jeśli decydujemy się na wynajem powierzchni biurowej, w takiej sytuacji powinniśmy również pamiętać o tym, żeby sprawdzić, co dany budynek jest nam w stanie zaoferować. Nowsze, wybudowane niedawno biurowce są pod tym względem lepiej przygotowane do prowadzenia biznesu niż te starsze, sprzed wielu lat.
Pod uwagę powinniśmy wziąć między innymi obecność przestrzeni takich jak kawiarnia, stołówka, zaplecze socjalne dla biura – własna kuchnia, przestrzeń do wypoczynku dla pracowników. Ponadto powinniśmy patrzeć na dostępne media – z jakiego internetu możemy skorzystać? Czy biuro jest chronione i monitorowane? Czy jest ono dostępne dla osób niepełnosprawnych?
3. Jaka powierzchnia jest nam naprawdę potrzebna?
Kolejne ważne pytanie to powierzchnia biura, która będzie nam potrzebna. Dobierzmy ją w zależności od liczby pracowników oraz od tego, jakie sprzęty chcemy w biurze przechowywać. Trzeba też przemyśleć, czy lepsza będzie przestrzeń otwarta, czyli tak zwany open space, czy też odrębne pokoje.
Należy przy tym pamiętać, że zbyt duże zagęszczenie powierzchnie nie jest zbyt dobre dla komfortu pracy. Ważne jest zatem odpowiednie rozplanowanie biura, aby można było wykonywać w nim obowiązki skutecznie i przyjemnie.
4. Na jak długo chcemy wynająć biuro?
Wynajęcie biura odbywa się na określony czas, który wynosi od kilku miesięcy do kilku lat. Zatem przy poszukiwaniu biura na wynajem warto też przemyśleć, na jak długo będziemy chcieli korzystać z danej przestrzeni.
Gdy dopiero rozpoczynamy prowadzenie własnej działalności, najlepiej, aby biuro było możliwe do wynajęcia na krótszy okres. Wtedy, w razie problemów, możemy łatwiej zamknąć firmę czy przenieść się do innego miejsca, bez potrzeby ponoszenia wysokich kosztów związanych z zerwaniem umowy.
5. Jakich sąsiadów będziemy mieli w biurze?
To także jedno z ważnych pytań, ponieważ może ono wpłynąć na wizerunek oraz prestiż naszego biznesu. Jeśli wynajmujemy tylko część budynku, powinniśmy sprawdzić, jakie firmy mieszczą się w okolicy.
Sąsiedztwo konkretnych firm, także tych konkurencyjnych, wpływa negatywnie na atrakcyjność danego biura. Warto więc zobaczyć, kto jest w okolicy, aby nie okazało się, że dane miejsce wynajmu nie będzie działało na naszą korzyść.