Co zrobić, gdy własna firma nie przynosi zysków?

Co zrobić, gdy własna firma nie przynosi zysków?

Własną działalność gospodarczą zakładamy po to, aby zarabiać. Wobec tego sytuacja, gdy nasz biznes nie generuje oczekiwanego poziomu zysków, jest niepożądana. Co możemy zrobić w takiej sytuacji?

Przed założeniem własnej działalności gospodarczej powinniśmy zawsze przemyśleć wszystkie jej aspekty. W związku z tym otwarcie firmy bez wcześniejszego rozeznania rynku, kontrahentów, klientów może przełożyć się na problemy z generowaniem przez nią zysków. O czym jednak powinniśmy pamiętać w sytuacji, gdy już teraz mamy firmę, która nie przynosi zbyt dobrych dochodów?

Przeanalizuj swoją działalność

Przede wszystkim warto rozpocząć do dokładnej analizy sytuacji swojej firmy. To na tej podstawie będziemy w stanie określić, w jakich obszarach możemy wprowadzić ewentualne zmiany, aby poprawić sytuację firmy.

Czy korzystamy z oferty najlepszych dostawców zapewniających nam najniższe ceny? Czy kierujemy swoją ofertę do odpowiedniej grupy docelowej klientów? Czy zadbaliśmy o reklamę, aby informacja o naszej ofercie dotarła do odpowiednich osób?

Jeśli przy zakładaniu firmy został przygotowany biznesplan, w takim przypadku możemy porównać jego założenia z obecnym stanem firmy. W ten sposób będziemy mogli określić, czy są jakieś rzeczy, o których zapomnieliśmy, pominęliśmy je, które nie poryły się z rzeczywistością.

Pomyśl o reklamie

Jeszcze nie reklamowałeś nigdy swojej firmy? W takim przypadku warto pomyśleć o zainwestowaniu w jej promocję. To wcale nie takie wysokie koszty, jak może się wydawać. Co więcej, często promocję możemy prowadzić samodzielnie.

Warto przede wszystkim pomyśleć o promocji w internecie, ponieważ to właśnie tutaj możemy znaleźć wielu klientów szybko i łatwo, nawet jeśli nie prowadzimy dużej firmy. Własna strona internetowa to podstawa. Gdy ją już posiadamy, możemy prowadzić inne metody promocji, na przykład możemy założyć stronę w mediach społecznościowych, promować się w wyszukiwarkach.

Szukaj klientów aktywnie

W wielu branżach klientów możemy szukać także samodzielnie, na przykład poprzez wystawianie różnych ogłoszeń, kontaktowanie się bezpośrednio z firmami, które mogą być zainteresowane naszymi usługami.

Aby zachęcić klientów do skorzystania z naszej oferty, możemy też zaproponować niższe, promocyjne ceny. Możesz również skorzystać z mediów społecznościowych i poprosić o pomoc znajomych, którzy będą mogli przekazać informacje o tobie innym osobom.

Ogranicz niepotrzebne koszty

Jeśli firma jest w gorszej sytuacji finansowej, możemy także pomyśle o zmniejszeniu kosztów, które obecnie nie są potrzebne. Może być to rezygnacja z wynajęcia biura i wybranie tańszej przestrzeni co-workingowej, możemy też obniżyć rachunki za abonamenty czy poszukać tańszego banku. Nawet takie drobne oszczędności są w stanie dać bardzo dużo, gdy firma jest w dołku.

Pomyśl o odpowiedzialnej pożyczce

Jeśli istnieje duża szansa na poprawę sytuacji firny poprzez wzięcie pożyczki i przeznaczenie pieniędzy na cel, który może znów przywrócić ją na właściwe tory, warto skorzystać z okazji. Pamiętajmy jednak, że jako osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą odpowiadamy także za swoje długi prywatnym majątkiem. Nie pożyczajmy zbyt dużo pieniędzy, rozłóżmy pożyczkę na wygodne w spłacie raty, aby nie okazało się, że jeszcze bardziej pogorszą one kondycję biznesu.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.