Skuteczna reklama firmy na Facebooku

Skuteczna reklama firmy na Facebooku

Wielu z nas z mediów społecznościowych korzysta na co dzień. Prym wiedzie tutaj Facebook. Jeśli masz firmę i chcesz promować ją skuteczniej, pomyśl o tym, aby zrobić to także z tym serwisem. Jak możemy skutecznie i niedrogo reklamować się na Facebooku?

Dzięki reklamie na Facebooku jesteśmy w stanie nie tylko znaleźć wielu nowych klientów, którzy będą mogli także stać się naszymi stałymi klientami i polecać nas innym, ale również możemy budować nasz wizerunek i rozpoznawalność na rynku. Im większy zasięg będzie posiadała nasza firma, tym więcej będziemy mogli na tym zyskać.

Do promowania się na Facebooku nie musimy wcale zatrudniać specjalnej agencji. Możemy robić to również samodzielnie, ale powinniśmy pamiętać o tym, że jeden nieprzemyślany post może spowodować znaczne pogorszenie kondycji firmy. W sieci możemy znaleźć wiele poradników na temat tego, jak można prowadzić promocję na Facebooku we własnym zakresie – warto się z nimi zapoznać, aby nie popełnić żadnego błędu.

1. Pomyśl o grupie docelowej

Każda firma ma jakąś grupę docelową. Niekiedy są to osoby młodsze, innym razem starsze, kobiety lub mężczyźni, osoby mające takie, a nie inne zainteresowania. W związku z tym powinniśmy też dopasować nasz przekaz do tej grupy docelowej, której chcemy oferować nasze produkty czy usługi.

W przypadku Facebooka to bardzo proste, ponieważ korzysta z niego wiele osób, dlatego możemy łatwiej trafić do tych, które wpisują się grupę docelową naszego przedsiębiorstwa. Reklamy płatne oferowane przez Facebook pozwalają nam również na określenie grupy docelowej, do której mają być one kierowane. Wobec tego informacje o naszej firmie wyświetlą się tym osobom, które będą najbardziej nimi zainteresowane.

2. Twórz wyjątkowe i przyciągające treści

Jeśli chcemy zainteresować użytkowników Facebooka, powinniśmy pamiętać o tym, że publikowane przez nas treści powinny być interesujące, intrygujące, powinny wzbudzać emocje. Wobec tego w postach warto odwoływać się do tego, co obecnie najciekawsze, odwoływać się od uczuć i upodoba. Pamiętaj też o tym, aby treści dopasowywać do obecnej pory roku oraz pory dnia.

Oczywiście, publikowane na stronie Facebooka treści nie muszą być związane tylko i wyłącznie z firmą. Możemy też przekazywać naszym fanom inne informacje, na przykład dzielić się śmiesznymi wpisami. Pamiętajmy jednak o tym, aby były one przyjemne i mogły trafić do każdego.

3. Wzywaj do akcji

Gdy chcesz, aby fani twojej strony na Facebooku byli bardziej aktywni, wzywaj ich do akcji. Publikuj wpisy z różnymi pytaniami, zachęcaj do przekazywania postu dalej. Warto również stosować słowa takie jak „spróbuj”, „sprawdź”, „zobacz”, a także stosować kontrastowe, rzucające się w oczy grafiki, które wyróżniają się na tle całości strony.

Możesz również kierować użytkowników do swojej strony internetowej, gdzie można otrzymać różne gratisy lub bonusy, na przykład obniżki, darmową dostawę. Wtedy będą oni mogli przekazywać informacje dalej, a ty możesz liczyć na większe zainteresowanie i wyższe zyski.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.