Czego unikać przy reklamie na Facebooku?

Czego unikać przy reklamie na Facebooku?

Reklama na Facebooku to bardzo dobry wybór zarówno dla tych mniejszych, jak i większych firm. Aktualnie promocję w tym popularnym serwisie społecznościowym możemy prowadzić nawet samodzielnie. Powinniśmy jednak w szczególności uważać na błędy, które mogą k...

Reklama na Facebooku to bardzo dobry wybór zarówno dla tych mniejszych, jak i większych firm. Aktualnie promocję w tym popularnym serwisie społecznościowym możemy prowadzić nawet samodzielnie. Powinniśmy jednak w szczególności uważać na błędy, które mogą kosztować nas sporo.

Prowadzenie fanpage, czyli strony na Facebooku wcale nie jest takie trudne, jak może się wydawać. Po prostu zakładamy stronę firmową i możemy od razu rozpocząć jej uzupełnianie różnymi danymi firmowymi i wpisami, aby przyciągać fanów. Zanim jednak to nastąpi, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych kwestii i ominąć błędy popełniane bardzo często przez początkujących.

1. Wybierz odpowiednią grupę docelową

Każdy produkt czy usługa albo marka mają swoją określoną grupę docelową. W związku z tym, jeśli jeszcze jej nie określiliśmy, warto to zrobić. Wyznaczenie grupy docelowej, czyli grupy, do której kierujemy swoją ofertę i dla której będzie ona najbardziej atrakcyjna, pomoże nam w prowadzeniu działań marketingowych.

Inna metoda komunikacji będzie skuteczna w przypadku osób młodych oraz starszych, kobiet i mężczyzn, osób z konkretnymi zainteresowaniami, mającymi dzieci czy zwierzęta. Im grupa docelowa będzie bardziej precyzyjna, czyli im bardziej dokładne będzie jej targetowanie, tym łatwiej będzie nam przyciągnąć najbardziej i zatrzymać przy sobie najbardziej zainteresowanych.

Oczywiście, musimy też pamiętać o tym, że także zbyt wąskie targetowanie nie będzie mogło przynieść nam oczekiwanych korzyści.

2. Grafiki nieodpowiadające treści

Do wielu treści we wpisach dodawane są grafiki. Warto zadbać o to, aby były one atrakcyjne oraz tworzyły spójną całość z wszystkim, co umieszczamy na naszej stronie na Facebooku. Grafiki możemy pobierać także za darmo z różnych serwisów internetowych – zwróćmy wtedy uwagę na to, aby można było wykorzystywać je bez opłat do celów komercyjnych. Możemy też stosować podobną szatę graficzną jak na naszej stronie internetowej czy w sklepie on-line.

Zatem grafiki powinny być atrakcyjne, powinni odpowiadać treści, ponieważ tylko wtedy będziemy mogli przyciągnąć uwagę naszych fanów i nowych osób na dłużej. Odpowiednia szata graficzna będzie również budowała nasz wizerunek.

3. Przeładowanie tekstem

Nie każdy z nas ma czas na to, aby czytać długie treści na portalach społecznościowych. Oczekujemy wtedy szybko i przystępnie przekazanych informacji.

Zatem przy tworzeniu treści na portal społecznościowy powinniśmy pamiętać o tym, aby treść była krótka i zwięzła, zawierała wszystko to, co chcemy przekazać. Jeśli będziemy chcieli poświęcić jakiemuś tematowi więcej czasu, najlepiej odpisać go na blogu firmowym, na który będziemy kierować ze naszego fanpage.

4. Błędne przekierowania

Ze strony na Facebooku możemy przekierować naszych czytelników na inne strony, na przykład na naszą stronę firmową albo na blog firmowy.

Przy tworzeniu przekierowań zawsze warto sprawdzić, czy kierują one dokładnie w to miejsce, które chcemy. Gdy mówimy o konkretnych produktach w naszym sklepie on-line, powinniśmy kierować właśnie do nich, a nie na stronę główną sklepu, gdzie klient musiałby sam wyszukać produkty. Wtedy ryzyko, że zrezygnuje z ich sprawdzenia, jest wyższe.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.