Czym zajmuje się agencja brandingowa?

Czym zajmuje się agencja brandingowa?

Wizerunek firmy można budować latami i można również zaprzepaścić go w ciągu jednego dnia. Wystarczy jeden nieostrożny wpis na Facebooku albo aroganckie zachowanie w stosunku do klienta, żeby stracić przychylność konsumentów i mediów. W tych przypadkach można szukać także pomocy u ekspertów – warto udać się wtedy do agencji brandingowej.

 

Zarówno te duże, jak i mniejsze firmy powinny dbać o swój wizerunek. Dzisiaj, w dobie powszechnego dostępu do internetu, ma on szczególne znaczenie. W sieci możemy łatwo wykreować swój pozytywny wizerunek, ale z drugiej strony możemy też go utracić, jak wspomnieliśmy na wstępie.

 

Aby zadbać o swoje postrzeganie na zewnątrz, firma może zdecydować się na skorzystanie z fachowej pomocy w tym właśnie zakresie, a mianowicie może wybrać usługi agencji brandingowych. Są to agencje działające również w Polsce. Czym dokładnie się zajmują i kiedy warto się do nich zwrócić?

 

Agencja brandingowa – co to jest?

Agencja brandingowa jest rodzajem agencji, która zajmuje się prowadzeniem działań służących kreowaniu oraz utrwalaniu wizerunku firmy, marki, produktu czy usługi.

 

Najczęściej działania prowadzone przez agencje tego rodzaju są związane ze stworzeniem całkowicie nowej marki, ale ich zakres działalności może być również szerzy i może obejmować projektowanie kampanii reklamowych, które mają na celu wprowadzenie danej marki na rynek.

 

Jakie usługi oferują agencje brandingowe?

Agencje brandingowe oferują swoim klientom szeroką gamę usług, które dopasowywane są indywidualnie do ich wymagań i oczekiwań. Oczywiście, są one również zależne od tego, z jakiego rodzaju podmiotem mamy do czynienia, a także jakie ma on cele.

 

Podstawową czynnością oferowaną przez agencje brandingowe jest budowanie profesjonalnego, pozytywnego wizerunku dla swojego klienta – firmy, marki, produktu czy usługi. Wobec tego pracownicy agencji pomagają między innymi w stworzeniu nazwy, logotypu, zajmują się również szeroko pojętą identyfikacją wizualną, aby podmiot będący przedmiotem tych działań był jak najbardziej atrakcyjny dla potencjalnych klientów.

 

Jak jednak zaznaczyliśmy wcześniej, zakres usług agencji brandingowych nie ogranicza się tylko do tego rodzaju czynności. Również wiele agencji tego rodzaju świadczy usługi, które oferowane są również przez agencje reklamowe oraz interaktywne, czyli agencje zajmujące się reklamą off-line oraz on-line.

 

W ramach współpracy z agencją brandingową może powstać wówczas kompleksowa kampania reklamowa, która będzie dostosowana indywidualnie do profilu firmy oraz do jej produktu czy usługi albo marki.

 

Gdzie można skorzystać z usług agencji brandingowych?

Jak wspomnieliśmy już wcześniej, agencje brandingowe działają również w Polsce. Znajdziemy je w szczególności w większych miastach, ale również kierują one swoje usługi do odbiorców działających w mniejszych miejscowościach.

 

Wiele agencji pozwala też na współpracę on-line, co znacznie ułatwia konsultowanie oraz zatwierdzanie działań bez konieczności każdorazowego udawania się do siedziby agencji.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.