Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Twoja firma na swoją stronę internetową? Zamieszczasz na niej tylko podstawowe informacje o działalności? Warto to zmienić! Dzisiaj coraz więcej firm decyduje się na założenie własnego bloga internetowego. Dlaczego warto to zrobić?

Prowadzenie bloga wielu z nas nie kojarzy się z czymś biznesowym. Warto jednak odczarować blog jako coś, na czym prowadzimy swój prywatny pamiętnik czy dzielimy się zdjęciami z innymi osobami. To również doskonały sposób na wypromowanie firmy oraz na przyciągnięcie do niej nowych klientów.

Najlepiej, aby blog był elementem strony internetowej. Wtedy wchodzący na nią internauci będą mogli zajrzeć na blog i odwrotnie – ci, którzy na początku weszli na blog, ponieważ poszukiwali jakichś informacji, będą mogli przejść na stronę z ofertą firmy i być może z niej skorzystają.

Zalety prowadzenia firmowego bloga internetowego

  • dzielimy się z klientami interesującymi i pożytecznymi informacjami
  • budujemy swój pozytywny wizerunek jako firmy profesjonalnej, fachowej
  • przyciągamy na stronę internetową wielu zainteresowanych klientów
  • wspieramy promocję naszej firmy on-line przez SEO (marketing w wyszukiwarkach internetowych)
  • możemy zwiększyć bazę klientów i zwiększyć zyski

Wobec tego posiadanie bloga firmowego ma naprawdę wiele zalet, które może wykorzystać niemalże każda firma.

Jakie wpisy dodawać na firmowym blogu internetowym?

Blog firmowy może być przestrzenią, na której dzielimy się z czytającymi różnymi informacjami. Warto jednak zadbać o to, aby były one atrakcyjne, wartościowe, świadczył o nas dobrze, a także były odpowiednio podane.

Przedsiębiorstwa najczęściej publikują na swoich blogach internetowych poradniki – są to różnego rodzaju porady dotyczące wyboru odpowiednich produktów, ich właściwości, porównujące ze sobą różne produkty. Możemy także dowiedzieć się więcej o technikach produkcji w danej firmie, o wykorzystywanych materiałach.

Poza tym blog może posłużyć firmie do publikowania aktualności na jej temat, na przykład informacji dotyczących projektów, w których firma uczestniczyła, wydarzeń, które były przez nią organizowane, na przykład pikników firmowych, relacje z uczestnictwa w targach branżowych i innych eventach.

Blog firmowy a promocja w internecie

Jak wspomnieliśmy wcześniej zamieszczane na blogu firmowym wpisy mogą być również elementem marketingu internetowego. Chodzi tutaj dokładnie o SEO, czyli o pozycjonowanie stron internetowych. Wartościowe wpisy zawierające słowa kluczowe opisujące działalność firmy, mogą stać się podstawą do jej lepszego promowania w wyszukiwarce.

Mowa tutaj również o tak zwanym content marketingu, czyli marketingu treści. Dzisiaj promocja w internecie przesuwa się z ilości na jakość, dlatego publikowanie przez firmę wartościowych, przydatnych informacji może być korzystnym posunięciem marketingowym.

Blog internetowy naszej firmy możemy założyć samodzielnie, gdy pozwala nam na to konstrukcja strony, albo możemy zwrócić się z prośbą o jego przygotowanie do specjalistów w tej dziedzinie, na przykład do firmy, która wykonała naszą stronę WWW. Wpisy możemy przygotowywać samodzielnie lub także zlecić ich tworzenie ekspertom.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.