Firma na Facebooku – jak prowadzić dobry fanpage?

Firma na Facebooku – jak prowadzić dobry fanpage?

Obecność w mediach społecznościowych to dla wielu firm okazja, aby zdobyć wielu nowych klientów, a także utrzymać przy sobie tych, którzy już skorzystali z jej oferty. Kluczem do powodzenia jest w tym przypadku dobrze prowadzony fanpage. O czym trzeba pami...

Obecność w mediach społecznościowych to dla wielu firm okazja, aby zdobyć wielu nowych klientów, a także utrzymać przy sobie tych, którzy już skorzystali z jej oferty. Kluczem do powodzenia jest w tym przypadku dobrze prowadzony fanpage. O czym trzeba pamiętać?

Efektywne prowadzenie fanpage’a na Facebooku, czyli w serwisie społecznościowym, z którego korzystają setki milionów osób na świecie, to podstawa zarówno wtedy, gdy nasza firma jest mniejsza, jak i wtedy, gdy mamy już większy biznes. Dzięki mediom społecznościowym firmy mogą być bliżej swoich klientów i kontrahentów – możliwa jest wtedy łatwiejsza interakcja, szybsze prezentowanie informacji, a także pozyskiwanie nowych klientów.

Założenie konta na Facebooku nie wiążę się z dodatkowymi kosztami – zanim jednak zrobimy to dla naszej firmy, powinniśmy przemyśleć, jaki ma być cel naszego fanpage. Jakie cele możemy osiągnąć dzięki prowadzeniu dobrej strony na Facebooku?

- Uproszczenie obsługi klienta.

- Nawiązanie nowych kontaktów z klientami i kontrahentami.

- Łatwiejszy kontakt z fanami naszej strony.

- Skuteczniejsza reklama internetowa nie tylko w Polsce, ale też w innych krajach.

- Przekazywanie różnych bonusów, kuponów rabatowych oraz informacji o ofercie, w tym o wyprzedażach i nowościach.

Zatem dzięki firmowym profilu na Facebooku firma może uzyskać naprawdę dużo. Musimy jednak prowadzić go tak, aby nie popełnić żadnego błędu – jakiekolwiek gafy mogą szybko odbić się na wizerunku firmy i zmianie stosunku klientów, a tym samym wpłyną na mniejsze zyski!

Profil zgodny z charakterem firmy

Przede wszystkim powinniśmy zaplanować nasze prowadzenie fanpage tak, aby był on zgodny z charakterem naszej firmy, a także z jej grupą docelową. Dla fanów naszej strony na Facebooku ważna jest jakość, a nie ilość, dlatego prezentowane przez nas informacje powinny być interesujące i angażujące.

Wiele firm zamieszcza na swoim profilu informacje o ofercie – o tym, co nowego się w niej pojawiło, o wyprzedażach, opinie na temat swoich produktów, a także inne treści z nimi związane. Facebook to też doskonałe miejsce do organizacji różnego rodzaju konkursów oraz przekazywania bonusów.

Warto zadbać o to, aby serwować fanom zróżnicowane treści – nie tylko w formie tekstowej, ale również ważna jest grafika. Możemy wykorzystać w tym celu zdjęcia czy przejrzyste infografiki, które mogą przekazać więcej informacji niż standardowy tekst. Uzupełnieniem mogą być różnego rodzaju filmiki czy animacje.

Reklama na Facebooku

Profil na Facebooku sam w sobie jest potężnym narzędziem marketingowym, ale musimy też wskazać, że do dyspozycji mamy dodatkowe usługi reklamowe oferowane przez ten portal społecznościowym.

Za niewielką opłatą będziemy mogli zaprezentować naszym fanom oraz innym osobom, które jeszcze nimi nie są, swoją ofertę. Dzięki temu, że Facebook posiada dostęp do wielu informacji o swoich użytkownikach, możemy łatwiej dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej i zwiększyć skuteczność akcji promocyjnej – przekaz dotrze do najbardziej zainteresowanych osób.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.