Firma nie musi być droga w prowadzeniu

Firma nie musi być droga w prowadzeniu

Bardzo często osoby chcące prowadzić własną firmę uważają, że to bardzo duży wydatek. W rzeczywistości jednak firma nie musi być droga w prowadzeniu. W jaki sposób możemy obniżyć koszty jej działalności i liczyć na większe zyski?

Nawet mała firma może generować spore koszty, jeśli nie będziemy postępować zgodnie z kilkoma prostymi zasadami oszczędności. Warto pamiętać o tym, że duże koszty mogą przełożyć się również na wyższą szansę na to, że firma będzie bankrutem. W razie nieprzewidzianych wydatków przedsiębiorstwu może po prostu zabraknąć pieniędzy. Właśnie dlatego niższe koszty są tutaj tak ważne.

Redukcja kosztów w firmach może przebiegać na wiele sposobów, między innymi poprzez obniżenie kosztów codziennych, przez zmniejszenie ilości kredytów i pożyczek, ograniczenie ryzykownych inwestycji, zmniejszenie kosztów zatrudnienia. Zapraszamy do zapoznania się z naszymi poradami w tym zakresie.

1. Nie wynajmuj biura – wybierz co-working

Jednym z wysokich kosztów związanych z prowadzeniem firmy jest wynajem biura. Czasami jednak wcale nie jest to potrzebne. Alternatywnym rozwiązaniem jest tak zwany co-working, czyli korzystanie ze wspólnej przestrzeni biznesowej, gdzie możemy także uzyskać dostęp do szeregu różnych sprzętów i usług biurowych. Co-working jest znacznie tańszy niż wynajęcie własnego biura i sprawdza się wtedy, gdy nie musimy przebywać w biurze codziennie.

Oczywiście, możemy też prowadzić działalność u siebie w domu. Musimy jednak pamiętać o tym, że nie jest to możliwe w przypadku każdej działalności. Nie zawsze w domu mamy też przestrzeń do tego, aby utworzyć w nim biuro.

2. Obniż koszty bankowe i mediów

Kolejnym sposobem na obniżenie kosztów prowadzenia firmy jest wybranie tańszej oferty banków oraz mediów, na przykład internetu, telefonu. To właśnie w tym obszarze wiele firm może zmniejszyć swoje koszty działalności. Oszczędność nawet 100 złotych miesięcznie pozwala na uzyskanie 1 200 złotych rocznie.

Aby znaleźć najlepsze oferty, warto przejrzeć dostępne on-line porównywarki – dzięki nim jesteśmy w stanie łatwo porównać oferty i znaleźć te najbardziej korzystne dla nas.

3. Nie kupuj na własność – wypożyczaj i leasinguj

Firma nie musi kupować samochodu albo sprzętu biurowego, aby z niego korzystać – alternatywne rozwiązanie do wypożyczenie lub wyleasingowanie takiego mienia. To szczególnie ważne dla nowych firm, które nie chciałyby na początek przeznaczać na takie inwestycje wysokiej sumy.

Wyleasingowanie i wypożyczenie nie wymagają zamrażania dużego kapitału. Nie wymaga też zaciągania pożyczki. Ponadto nie musimy spełniać szeregu warunków – leasing i wynajem są dostępne w korzystnych cenach i na dogodnych warunkach.

4. Wybierz outsourcing usług

Nie musisz zatrudniać osoby odpowiedzialnej za sprzątanie, księgowość czy IT w swojej firmie – możesz skorzystać z usług zewnętrznych w znacznie niższych cenach.

Outsourcing jest obecnie jedną z bardzo popularnych form korzystania z usług – nie trzeba zatrudniać pracowników, ponieważ można korzystać z ich usług w ramach outsourcingu znacznie taniej i wygodniej. To powoduje, że to korzystna propozycja dla każdej firmy – mniejszej i większej.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.