Handel on-line – ile kosztuje założenie własnego sklepu internetowego?

Handel on-line – ile kosztuje założenie własnego sklepu internetowego?

Założenie własnego sklepu on-line jest często uznawane za korzystny sposób na rozpoczęcie działalności na swój rachunek. Z jakimi kosztami musimy się jednak wtedy liczyć?

W internecie możemy sprzedawać niemalże wszystko. Wystarczy dobry pomysł na biznes, który pozwoli na dotarcie do szerokiej gamy odbiorców w sieci, aby zacząć zarabiać. Zanim jednak wyślemy pierwszą paczkę, powinniśmy założyć własny sklep on-line.

Sklepy internetowe najczęściej zakładane są obecnie na dwa sposoby – na podstawie dostępnych platform sprzedażowych lub też są one tworzone indywidualnie na zamówienie klienta. Pierwsze rozwiązanie jest tańsze, więc jest też częściej wybierane przez przedsiębiorców w branży e-commerce. Drugie z kolei jest związane ze znacznie wyższymi wydatkami, ale sklep może być wtedy stworzony na miarę.

Oprócz tego pojawia się szereg wydatków dodatkowych, które związane są między innymi z adresem sklepu, hostingiem, metodami płatności czy wysyłki dostępnymi w danym sklepie WWW. Poniżej prezentujemy, z jakimi wydatkami trzeba się liczyć.

  1. Koszt założenia sklepu WWW

W tym przypadku koszty rozpoczynają się od około 50 złotych miesięcznie w wariancie abonamentowym, a mogą kończyć się nawet na kilkunastu tysiącach złotych w przypadku stworzenia sklepu na zamówienie.

Duże znaczenie ma tutaj między innymi grafika w sklepie – do wyboru mamy darmowe szablony, ale możemy też zamówić indywidualny projekt graficzny. Cena takiego projektu to najczęściej około 2 000 złotych.

  1. Zakup domeny i hosting

Kolejna kwestia to wykupienie usługi hostingu, czyli miejsca na serwerach na sklep WWW, a także domeny, czyli adresu sklepu internetowego. Najczęściej jest o koszt około 100-300 złotych.

Warto wskazać, że są to koszty, które musimy ponosić co rok, dlatego nie są one jednorazowe.

  1. Płatności w sklepie on-line

Możemy udostępnić klientom tylko płatność przelewem na wskazane konto albo za pobraniem, ale najlepiej zdecydować się na wdrożenie systemów płatności internetowych. To zwykle koszt o kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie w zależności od liczby i wysokości wpłat.

  1. Wysyłki

Najczęściej konieczne jest podpisanie umowy z wybranymi dostawcami, na przykład firmami kurierskimi czy Pocztą Polską. Sygnowanie umowy zwykle jest darmowe. Obsługa może być jednak rozliczana jako opłata za paczkę lub w abonamencie, w ramach którego znajduje się określona liczba paczek. Koszty to zwykle kilkaset złotych.

Do dyspozycji są również usługi brokerskie w ramach zlecania wysyłek – często pozwalają na uzyskanie niższych cen.

  1. Promocja sklepu WWW

Nie możemy zapominać również o tym, jak duże znaczenie ma promocja sklepu internetowego. W tym przypadku możemy realizować ją samodzielnie albo możemy skorzystać z zewnętrznych usług agencji reklamowych i interaktywnych.

Za darmo możemy promować swoją firmę w mediach społecznościowych czy przez marketing szeptany. Wśród tanich i skutecznych metod promocji on-line znajdują się takie jak e-mail marketing, SEO – pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW, kampanie linków sponsorowanych jak AdWords od Google. To koszt od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.