Handel on-line – jak promować sklep internetowy?

W internecie działa pełna gama sklepów on-line – niektóre są mniej znane, inne mają więcej klientów. Aby wyróżnić swój sklep na tle konkurencji, ważny jest nie tylko atrakcyjny asortyment. Również nie można zapominać o odpowiedniej promocji. Jak można skutecznie i przystępnym kosztem wypromować sklep on-line?
W branży handlu internetowego reklama ma szczególne znaczenie. Odpowiednio zaprojektowana i zrealizowana kampania reklamowa pozwala na uzyskanie bardzo dobrych wyników bez potrzeby ponoszenia wysokich wydatków.
Reklama on-line ma wiele odmian, dlatego przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań warto także pomyśleć, jak dotrzeć najskuteczniej do określonej grupy docelowej. Duże marki decydują się na korzystanie z pomocy agencji reklamowych – mniejsze firmy najczęściej wybierają swoją strategię samodzielnie, co jednak wcale nie oznacza, że będzie ona mniej skuteczna. Podpowiadamy, na co zwrócić szczególną uwagę.
Dobra reklama sklepu on-line – czyli jaka?
- dopasowana do branży sklepu oraz do jego konsumentów
- pozwalająca na poprawę wizerunku firmy
- mieszcząca się w założonym budżecie
- łatwa w prowadzeniu – także samodzielna
- wykorzystująca etyczne rozwiązania
- podążająca za najnowszymi trendami w e-marketingu
- pozwalająca na uzyskanie mierzalnych wyników
Aby uzyskać takie właśnie efekty, przedsiębiorstwo skupione na handlu internetowy, może wykorzystać różne metody. Poniżej prezentujemy jedne z tych najbardziej popularnych.
- E-mail marketing
Wysyłanie wiadomości e-mailowych z reklamami wcale nie musi być traktowane jako spam – w wielu przypadkach jest całkowicie inaczej i jest ono również pożądanym działaniem. Mowa tutaj dokładnie o newsletterach, na które mogą zapisać się klienci firmy.
Naturalnie, także sam newsletter musi być atrakcyjny – powinien przekazywać ciekawe informacje, na przykład o promocjach, kodach rabatowych. Nie powinien być też wysyłany zbyt często.
- SEO – optymalizacja i pozycjonowanie sklepu
Jedną z bardzo skutecznych metod reklamy on-line jest SEO, czyli pozycjonowanie oraz optymalizacja. To metoda polegająca na wykorzystaniu wyszukiwarek internetowych. Celem SEO jest poprawa pozycji adresu strony WWW dla konkretnych słów kluczowych.
Działania w zakresie SEO najlepiej powierzyć fachowcom w tej właśnie dziedzinie. Warto także zaznaczyć, że należy prowadzić je stale dla uzyskania najlepszych efektów.
- Kampanie linków sponsorowanych
Na działaniu wyszukiwarek internetowych bazują również kampanie linków sponsorowanych, czyli najczęściej wybierane Google AdWords. Polegają one na wyświetlaniu reklamy w boksach w wyszukiwarce oraz na innych stronach WWW dla konkretnych słów kluczowych lub na bazie działań użytkownika w sieci.
Kampanie tego rodzaju można prowadzić nawet samodzielnie – wystarczy tylko odpowiednio skonfigurować kampanię i wyznaczyć dla nie budżet.
- Media społecznościowe
Obecnie bardzo duże znaczenie w promocji w sieci mają też media społecznościowe, a przede wszystkim Facebook. Promocja w mediach społecznościowych jest bardzo efektywna nawet w przypadku mniejszych firm – może polegać zarówno na samodzielnym prowadzeniu konta firmy, jak też na korzystaniu z dostępnych w serwisie metodach reklamowych.
Prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych pozwala firmom na uzyskanie lepszych efektów nawet bez ponoszenia żadnych kosztów.