Handel on-line – jak promować sklep internetowy?

Handel on-line – jak promować sklep internetowy?

W internecie działa pełna gama sklepów on-line – niektóre są mniej znane, inne mają więcej klientów. Aby wyróżnić swój sklep na tle konkurencji, ważny jest nie tylko atrakcyjny asortyment. Również nie można zapominać o odpowiedniej promocji. Jak można skutecznie i przystępnym kosztem wypromować sklep on-line?

W branży handlu internetowego reklama ma szczególne znaczenie. Odpowiednio zaprojektowana i zrealizowana kampania reklamowa pozwala na uzyskanie bardzo dobrych wyników bez potrzeby ponoszenia wysokich wydatków.

Reklama on-line ma wiele odmian, dlatego przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań warto także pomyśleć, jak dotrzeć najskuteczniej do określonej grupy docelowej. Duże marki decydują się na korzystanie z pomocy agencji reklamowych – mniejsze firmy najczęściej wybierają swoją strategię samodzielnie, co jednak wcale nie oznacza, że będzie ona mniej skuteczna. Podpowiadamy, na co zwrócić szczególną uwagę.

Dobra reklama sklepu on-line – czyli jaka?

  • dopasowana do branży sklepu oraz do jego konsumentów
  • pozwalająca na poprawę wizerunku firmy
  • mieszcząca się w założonym budżecie
  • łatwa w prowadzeniu – także samodzielna
  • wykorzystująca etyczne rozwiązania
  • podążająca za najnowszymi trendami w e-marketingu
  • pozwalająca na uzyskanie mierzalnych wyników

Aby uzyskać takie właśnie efekty, przedsiębiorstwo skupione na handlu internetowy, może wykorzystać różne metody. Poniżej prezentujemy jedne z tych najbardziej popularnych.

  1. E-mail marketing

Wysyłanie wiadomości e-mailowych z reklamami wcale nie musi być traktowane jako spam – w wielu przypadkach jest całkowicie inaczej i jest ono również pożądanym działaniem. Mowa tutaj dokładnie o newsletterach, na które mogą zapisać się klienci firmy.

Naturalnie, także sam newsletter musi być atrakcyjny – powinien przekazywać ciekawe informacje, na przykład o promocjach, kodach rabatowych. Nie powinien być też wysyłany zbyt często.

  1. SEO – optymalizacja i pozycjonowanie sklepu

Jedną z bardzo skutecznych metod reklamy on-line jest SEO, czyli pozycjonowanie oraz optymalizacja. To metoda polegająca na wykorzystaniu wyszukiwarek internetowych. Celem SEO jest poprawa pozycji adresu strony WWW dla konkretnych słów kluczowych.

Działania w zakresie SEO najlepiej powierzyć fachowcom w tej właśnie dziedzinie. Warto także zaznaczyć, że należy prowadzić je stale dla uzyskania najlepszych efektów.

  1. Kampanie linków sponsorowanych

Na działaniu wyszukiwarek internetowych bazują również kampanie linków sponsorowanych, czyli najczęściej wybierane Google AdWords. Polegają one na wyświetlaniu reklamy w boksach w wyszukiwarce oraz na innych stronach WWW dla konkretnych słów kluczowych lub na bazie działań użytkownika w sieci.

Kampanie tego rodzaju można prowadzić nawet samodzielnie – wystarczy tylko odpowiednio skonfigurować kampanię i wyznaczyć dla nie budżet.

  1. Media społecznościowe

Obecnie bardzo duże znaczenie w promocji w sieci mają też media społecznościowe, a przede wszystkim Facebook. Promocja w mediach społecznościowych jest bardzo efektywna nawet w przypadku mniejszych firm – może polegać zarówno na samodzielnym prowadzeniu konta firmy, jak też na korzystaniu z dostępnych w serwisie metodach reklamowych.

Prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych pozwala firmom na uzyskanie lepszych efektów nawet bez ponoszenia żadnych kosztów.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.