Ile kosztuje wykonanie firmowej strony internetowej?

Ile kosztuje wykonanie firmowej strony internetowej?

Obecnie posiadanie własnej strony internetowej to jeden ze standardów w biznesie. Nie musi być to wcale bardzo droga i rozbudowana strona. Wystarczy tylko ta podstawowa, która pozwoli klientom na wyszukanie naszej firmy on-line. Z jakimi kosztami będziemy musieli liczyć się przy zleceniu wykonania strony internetowej dla firmy?

 

Firmowa strona internetowa zawiera najważniejsze informacje o firmie. Znajdziemy na niej między innymi dane o ofercie firmy, jej historii, dane kontaktowe. Są one uzupełnione najczęściej o galerie zdjęć, bazy wiedzy, blogi mapy pomagające w dojeździe do firmy, referencje od klientów.

To, jak będzie wyglądać nasza strona internetowa, zależy już w całości od tego, jakie mamy w stosunku do niej oczekiwania. Najprostsza strona WWW dla firmy to tak zwana wizytówka internetowa. Ta bardziej rozbudowana to strona z CMS, czyli panelem pozwalającym na samodzielną edycję treści na witrynie. Niektóre firmy decydują się też na stworzenie rozbudowanego serwisu czy sklepu internetowego, co związane jest też z wyższymi kosztami.

Prosta wizytówka on-line – tanio i skutecznie

Gdy nie potrzebujemy bardzo rozbudowanej strony internetowej dla naszej firmy, ale chcemy po prostu zaznaczyć swoją obecność on-line, wówczas prosta wizytówka internetowa będzie najlepszym wyborem. Strona tego rodzaju ma tylko kilka zakładek, w tym stronę główną, o nas, ofertę i kontakt.

Wizytówki on-line to strony statyczne, na których bez wiedzy programistycznej nie możemy dokonać zmian. Poza tym możemy mieć większe trudności w promocji takiej właśnie strony WWW, szczególnie w wyszukiwarkach przez SEO.

Wykonanie tego rodzaju strony to zwykle od 500 do 1500 złotych.

Strona z CMS – większe możliwości

Gdy możemy pozwolić sobie na nieco większy koszt, wtedy warto pomyśleć o wykonaniu strony z CMS, czyli systemem zarządzania treścią (content management system), który pozwala na aktualizację i rozbudowę strony bez posiadania wiedzy programistycznej.

Oprócz wspomnianych wyżej zakładek strona taka może również zawierać portfolio, blog, bazę wiedzy, gdzie możemy wprowadzać zmiany.

Ceny wykonania tego rodzaju stron internetowych są już wyższe i zależą od tego, kto przygotuje je dla nas. Rozpoczynają się od około 1000 złotych, a kończą nawet na 4000 złotych. Więcej zapłacimy za rozbudowaną, zoptymalizowaną pod pozycjonowanie stronę. Gdy będziemy chcieli zdecydować się na stronę z indywidualnym projektem graficznym, wtedy koszt także będzie wyższy o około 2000 złotych.

Czy stronę WWW możemy stworzyć samodzielnie?

Wbrew pozorom stworzenie własnej strony internetowej wcale nie jest takie trudne. Dzisiaj do wyboru mamy specjalne programy pozwalające na wykonanie strony osobom bez żadnego wcześniejszego doświadczenia w tej dziedzinie.

Często są one elementem specjalnych serwisów udostępniających swoim klientom stworzenie strony WWW, uzyskanie domeny, hostingu i określonej przestrzeni na dysku. Serwisy tego rodzaju działają na zasadzie abonamentu. Wówczas za miesiąc korzystania zapłacimy od około 18 do 100 złotych w zależności od tego, jaki program wybierzemy.

Gdy jednak zależy nam na jednokrotnym koszcie i najlepszym efekcie, warto pomyśleć o pomocy ekspertów.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.