Jak budować samodzielnie wizerunek firmy?

Jak budować samodzielnie wizerunek firmy?

Na pozytywny wizerunek firmy najczęściej pracuje się latami. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że można go zaprzepaścić w jeden dzień. Zatem, o czym powinniśmy pamiętać wtedy, gdy chcemy skutecznie i samodzielnie budować wizerunek naszego biznesu?

Budowanie wizerunku firmy nie następuje z dnia na dzień – jest to proces, który wymaga stałego zaangażowania zarówno ze strony przedsiębiorcy, jak i jego pracowników. To, jaki firma będzie posiadała wizerunek, wpływa znacząco na to, jak jest postrzegana przez otoczenie, między innymi przez kontrahentów, klientów, konkurentów, pracowników, a także przez media.

Wizerunek firmy w dużej mierze odpowiada za jej wyniki. Jeśli jest pozytywny, będzie wspierał jej rozwój oraz zyski. Gdy będzie negatywny, wtedy firma może nawet stanąć na skraju bankructwa. Zatem uzyskanie i zachowanie pozytywnego wizerunku firmy powinno być kluczowe.

Dzięki pozytywnemu wizerunkowi firma może:

- prowadzić lepszą sprzedaż i liczyć na lepsze zyski

- zatrudniać bardziej wartościowych pracowników

- wypracować większą stabilność finansową

- łatwiej wprowadzać na rynek nowe produkty

- osiągnąć większą przewagę nad konkurencją

- cieszyć się większym zaufaniem kontrahentów i klientów, a także inwestorów

Nawet jeśli mamy niewielką firmę, warto zadbać o jej wizerunek. W jaki sposób możemy to zrobić samodzielnie?

Co kształtuje wizerunek firmy?

Wizerunek każdej firmy jest kształtowany przez szereg różnych czynników. Warto o tym pamiętać już na etapie jej zakładania.

Zacznijmy od tego, że wizerunek firmy buduje już jej nazwa. Powinna wzbudzać pozytywne skojarzenia, być łatwa do zapamiętania, a także powinna być prosta w użyciu nie tylko w języku polskim. Właściwie dobrana nazwa będzie wpływać również na adres strony internetowej firmy.

Kolejna ważna kwestia to reklama – sposoby, jak firma pozyskuje nowych klientów. Nie musimy podejmować drogich kampanii marketingowych. Warto przede wszystkim pamiętać o tym, aby być obecnym w mediach społecznościowych, a także zadbać o pozytywny wizerunek firmy w mediach. Duże znaczenie ma też SEO, czyli metoda pozycjonowania, która pozwoli na uwidocznienie nazwy firmy w wyszukiwarce.

Pozytywny wizerunek firma kształtuje też przez swoją pracę – musimy pamiętać o zasadach etyki w biznesie, a także oferować produkty oraz usługi, które będą zgodne z oczekiwaniami grupy docelowej.

Kolejna kluczowa kwestia to obsługa klienta – jeśli firma będzie skupiona na zadowoleniu klientów, będzie pomocna i będzie wychodziła naprzeciwko ich potrzebom, znacznie szybciej zbuduje swój pozytywny wizerunek.

Budowanie pozytywnego wizerunku nie musi być drogie!

Wielu przedsiębiorców obawia się, że zbudowanie pozytywnego wizerunku będzie dla nich sporym wydatkiem. Jednak tak naprawdę wcale nie musimy przeznaczać na ten cel sporej sumy. Co więcej, możemy robić to nawet całkowicie za darmo – wystarczy tylko poświęcić swój czas.

Zatem nawet najmniejsze firmy powinny pamiętać o tym, jak ważne jest posiadanie pozytywnego wizerunku. Na to, jak otoczenie odbiera nasz biznes, wpływa wiele czynników, które możemy kształtować każdego dnia.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.