Jak inwestować firmowe pieniądze?

Jak inwestować firmowe pieniądze?

Inwestowanie środków finansowych firmy ma bardzo duże znaczenie z punktu widzenia wykorzystania szczególnie nadwyżek finansowych, ale również odpowiedniego lokowania zysków, które nie są przeznaczane na inwestycje czy wypłaty dla właścicieli. Firmowe pieniądze można inwestować w bardzo różny sposób, ale trzeba brać pod uwagę, że inwestycje w ryzykowne aktywa nie zawsze jest opłacalnym rozwiązaniem.

Jednocześnie trzeba brać pod uwagę również to jak bardzo elastyczne ma być dysponowanie środkami finansowymi wykorzystywanymi na inwestowanie.

 

Wiele firm posiada duże środki finansowe, które nie są wykorzystywane w ramach bieżącej działalności firmy. Wówczas zdecydowanie się na inwestowanie takich środków pozwala zapewnić uzyskiwanie dodatkowego zysku. Wybierać na rynku inwestycji można bardzo różne rozwiązania.

Gdy selekcjonuje się poszczególne rodzaje inwestycji należy między innymi brać pod uwagę znaczenie dostępności do posiadanych środków finansowych. W przypadku decydowania się na lokaty niezbędne jest branie pod uwagę, że nie można w trakcie trwania lokaty a przynajmniej przez większość czasu trwania lokaty przy większości tego rodzaju produktach wypłacać środki finansowe. Wypłata środków finansowych przed czasem zamknięcie lokaty prowadzi do utraty zysków. Jeśli chce się mieć elastyczny dostęp do środków finansowych na lokatach można decydować się na lokaty krótkoterminowe.

 

Krótkoterminowe lokaty

Lokaty krótkoterminowe to między innymi lokaty na okres trzech miesięcy czy miesiąca. Takie lokaty nie są długie, więc nie blokują środków finansowych w ramach nadmiernie długiego czasu. Jednak decydować można się nawet na znacznie krótsze terminy lokat co dotyczy lokat jednodniowych.

Jest to rozwiązanie, które pozwala na stałe posiadanie dostępu do środków finansowych z dnia na dzień. Jednocześnie można korzystać z naliczania oprocentowania od posiadanych środków finansowych. Jednak przy takich lokatach niezbędne jest kontrolowanie otwierania kolejnych lokat po zakończeniu jednodniowej lokaty. Lepszym rozwiązaniem może być decydowanie się na wykorzystanie kont oszczędnościowych.

 

Konta oszczędnościowe

Przy kontach oszczędnościowych korzysta się ze znaczenie mniejszego oprocentowania w stosunku do lokat. Jednak oszczędnościowe konta to bardzo duża elastyczność korzystania z dostępnych środków finansowych. Ma to bardzo duże znaczenie z punktu widzenia działania firm, które potrzebują stałego dostępu do środków finansowych, ale mają w różnych okresach czasu nadwyżki.

Każda nadwyżka może trafić na konto oszczędnościowe, co pozwala na stałe generowanie zysków z posiadanych środków finansowych, które nie są wykorzystywane w żaden sposób w działalności firmy. W dłuższym okresie czasu stałe przelewanie nadwyżek na konta oszczędnościowe pozwala na zapewnienie większych zysków. Oczywiście trzeba brać pod uwagę, że nie wszystkie konta oszczędnościowe oferują wiele darmowych przelewów z kont oszczędnościowych na konta rozliczeniowe.

Ma to duże znaczenie z punktu widzenia nie wybierania takich rachunków oszczędnościowych, które nie pozwalają na regularne wypłacanie środków finansowych.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.