Jak obniżyć koszty handlu w internecie?

Jak obniżyć koszty handlu w internecie?

Handel w sieci pozwala na uzyskanie atrakcyjnych zysków. Z drugiej jednak strony może generować spore koszty. Jak możemy je zmniejszyć?

Założenie własnego sklepu internetowego albo korzystanie z platform sprzedażowych już udostępnionych dla sprzedających w sieci jest popularnym pomysłem na biznes również w Polsce. Przez internet możemy sprzedawać różne przedmioty – od ubrań, przez kosmetyki czy jedzenie, a na meblach kończąc. Wystarczy dobry pomysł, aby szybko zyskać wielu zainteresowanych klientów.

Warto jednak pamiętać o tym, że nie każdy biznes w dziedzinie e-commerce, czyli sprzedaży internetowej może się powieść. Właśnie dlatego oprócz planu optymistycznego warto zakładać też ten mniej pozytywny, który będzie oznaczał również dokonanie cięcia kosztów. O czym warto wtedy pamiętać?

Tanie miejsce do handlu

Jak wspomnieliśmy wcześniej, w przypadku handlu internetowego mamy możliwość korzystania z własnego sklepu albo z gotowych platform sprzedażowych, na przykład takich jak Allegro.

Gotowe platformy pozwalają na łatwiejsze wejście w biznes bez ponoszenia wysokich kosztów początkowych związanych z posiadaniem własnego sklepu on-line. Właśnie dlatego na start wiele osób rozpoczyna handel właśnie w takich serwisach. Mają one już szerokie grono klientów i pozwalają na łatwiejsze dotarcie do tych zainteresowanych zakupem. Z drugiej strony musimy ponosić koszty prowizji oraz promocji.

W związku z tym po jakimś czasie koszty korzystania z serwisów gotowych mogą stać się dla firmy dużym obciążeniem – wówczas warto pomyśleć o założeniu własnego sklepu. Wówczas ponosimy tylko wyższe koszty jednorazowe i potem dość niskie, miesięczne koszty utrzymania. Sprzedaż można wtedy jednocześnie prowadzić przez gotową platformę i własny sklep WWW, w którym można proponować nieco niższe ceny – wówczas część klientów będzie kupowała właśnie w nim, a my nie będziemy musieli ponosić kosztów prowizji.

Warto też wskazać, że pod pojęciem taniego miejsca do prowadzenia handlu znajduje się też miejsce, w którym prowadzimy działalność. Najmniejsze koszty poniesiemy wtedy, gdy sklep będziemy prowadzili w domu albo w mieszkaniu.

Tańsze usługi dodatkowe

Przy prowadzeniu sklepu ponosimy też koszty związane z przesyłkami do klientów oraz koszty obsługi operacji finansowych.

Także w tym zakresie warto poszukać rozwiązań pozwalających na obniżenie kosztów, na przykład przez skorzystanie ze specjalnych platform wyszukujących tanie przesyłki kurierskie czy przez porównanie kosztów korzystania z systemów płatności on-line. Nawet niewielkie oszczędności pozwolą na poprawę sytuacji firmy.

Dobra reklama nie musi dużo kosztować

Nie możemy zapominać również o reklamie, która jest dźwignią handlu. Za skuteczną reklamę on-line nie musimy jednak wcale płacić bardzo dużo – część działań możemy też prowadzić samodzielnie, na przykład przez media społecznościowe czy e-mail marketing.

Zatem istnieje szereg metod na to, aby obniżyć koszty prowadzenia handlu w sieci – warto przypatrzeć się swojej firmie i wybrać te obszary, które pozwolą nam na zmniejszenie obciążeń.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.