Jak obniżyć koszty prowadzenia księgowości w firmie?

Jak obniżyć koszty prowadzenia księgowości w firmie?

Księgowość w firmie może generować wysokie wydatki. Są jednak sposoby na to, aby je obniżyć. Jak można zmniejszyć koszty księgowości w przedsiębiorstwie? Zapraszamy do sprawdzenia naszych pomysłów!

Najprostsza w prowadzeniu forma rozliczeń z fiskusem to karta podatkowa – wówczas przedsiębiorca płaci z góry określoną kwotę i nie ma potrzeby prowadzenia skomplikowanych ksiąg i ewidencji. Dość prosty w rozliczeniu jest także ryczał ewidencjonowany, chociaż wymaga on już wypełniania dodatkowych dokumentów.

Większość przedsiębiorców decyduje się jednak na prowadzenie rozliczeń w ramach podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Wynika to głównie z faktu, że możliwe jest wtedy rozliczanie kosztów firmowych, korzystanie z różnych ulg oraz rozliczanie się ze współmałżonkiem. Z drugiej jednak strony księga podatkowa to dodatkowa formalność, która może być dość trudna w prowadzeniu dla małej firmy, która nie ma w tym doświadczenia.

Tutaj dochodzimy do momentu, w którym przedsiębiorca zaczyna zastanawiać się, czy warto prowadzić rozliczenia samodzielnie, czy też skorzystać z dodatkowej pomocy. Jeśli chce ją uzyskać, z jakimi kosztami będzie się to wiązało? Czy można je w jakiś sposób obniżyć? Podpowiadamy, jak można tanio i efektywnie zajmować się księgowością w firmie.

Samodzielne rozliczenia

Są zdecydowanie najprostsze, ale z drugiej również strony mogą być też dość wymagające. Samodzielne rozliczanie nie oznacza jednak wcale, że trzeba wypełniać stosy papierowych dokumentów – te czasy mamy już za sobą. Obecnie możemy bez problemu prowadzić księgowość na komputerze – z wykorzystaniem programów do instalacji na dysku albo tych całkowicie dostępnych on-line, przez przeglądarkę internetową.

Samodzielne rozliczenia prowadzone w taki sposób są łatwiejsze, niemniej jednak w skomplikowanych przypadkach mogą wymagać konsultacji z ekspertem w dziedzinie księgowości. Wiele programów, szczególnie tych on-line, pozwala jednak klientom na korzystanie z pomocy samouczków, a nawet konsultacje z księgowymi w cenie dostępu do programu.

Koszty prowadzenia księgowości samodzielnie wynoszą od około 20 do 150 złotych miesięcznie w zależności od wybranej opcji.

Tanie biuro rachunkowe

Druga opcja to znalezienie taniego biura rachunkowego, które będzie mogło zająć się wszystkimi formalnościami za nas. W tym celu warto zapoznać się z różnymi ofertami biur rachunkowych działających w okolicy, aby znaleźć takie, które będzie mogło zaoferować wsparcie w przystępnej cenie oraz w wymaganym zakresie.

Ceny usług rachunkowych w przypadku prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów wynoszą najczęściej od około 100 do 200 złotych miesięcznie, ale warto skontaktować się z paroma biurami lub sprawdzić cenniki na ich stronach internetowych. Warto też sprawdzić oferty internetowych biur księgowych – zapewniają podobną obsługę, ale odbywa się ona całkowicie on-line.

Uwaga! Wiele biur rozlicza koszty według liczby dostarczanych dokumentów księgowych, dlatego wtedy, gdy będzie ich więcej, biuro może wyliczyć wyższą sumę.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.