Jak reklamować sklep internetowy?

Jak reklamować sklep internetowy?

Zakładasz swój pierwszy sklep internetowy i zależy ci na tym, aby dotrzeć z jego ofertą do jak największej liczby klientów? W takim przypadku warto postawić na jego skuteczną reklamę. Co sprawdzi się najlepiej?

Aktualnie internet daje nam szerokie możliwości promocji. Są one dostępne w szerokiej gamie cenowej, dlatego każdy przedsiębiorca może dobrać odpowiednią metodę promocji do swoich indywidualnych możliwości. Poniżej zebraliśmy takie metody promocji, które wyróżniają się zarówno niskimi cenami, jak i wysoką skutecznością. Wybierz takie, które spełnią twoje wymagania!

Kampanie linków sponsorowanych Google AdWords

To jedna z najlepszych metod promocji on-line dla sklepów internetowych. Kampanie Google AdWords to kampanie linków sponsorowanych, które prezentowane są w wyszukiwarce Google oraz na innych stronach internetowych. Adres i krótki opis sklepu prezentowane są wtedy w boksach na wysokiej pozycji i są od razu widoczne. Kampanię możemy uruchomić od razu.

Porównywarki cen

Jeżeli możemy zaproponować naszym klientom atrakcyjne ceny w sklepie on-line, warto także pomyśleć o skorzystaniu z porównywarek cen. Rozliczanie jest podobne jak w przypadku kampanii AdWords, czyli płacimy nie za prezentację reklamy, ale za kliknięcie w nią.

SEO – optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej

To jeden z ważnych, ale dość trudnych elementów promocji sklepu internetowego. Głównym zadaniem SEO jest wyniesienie adresu strony internetowej na jak najwyższą pozycję, gdzie będzie ona dobrze widoczna. Najczęściej klikane są adresy na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, czyli na pozycjach od 1 do 10.

SEO dzieli się na optymalizację, czyli odpowiednie dopasowanie strony internetowej do tej metody promocji, a także na pozycjonowanie, które polega na prowadzeniu działań poza stroną, głównie publikowaniu treści ze słowami kluczowymi odnoszącymi się do strony. Efekty nie są widoczne od razu i zwykle trzeba poczekać na nie kilka miesięcy. SEO powinno się też prowadzić stale, aby utrzymać raz uzyskane wysokie pozycje i nie spaść na dalsze.

Social media marketing

Marketing w mediach społecznościowych jest obecnie także bardzo popularną i ważną kwestią w promocji firmy on-line. Posiadanie własnego profilu w mediach społecznościowych jak Facebook pozwala na łatwe dotarcie do nowych klientów i budowę świadomości marki.

E-mail marketing

Marketing z wykorzystaniem wiadomości e-mail nie musi oznaczać wysyłania spamu. Najlepsze efekty osiągniemy wtedy, gdy uda nam się zebrać grono subskrybentów, na przykład przez newsletter na stronie internetowej. Wysyłanie do nich wiadomości o aktualnościach, wyprzedażach, rabatach to bardzo skuteczna i do tego tania metoda promocji.

Współpraca z blogerami i serwisami internetowymi

Także możemy dotrzeć do wielu nowych klientów poprzez wejście we współpracę z blogerami lub vlogerami, a także serwisami internetowymi o dużym zasięgu. Dzięki tej metodzie promocji możemy trafić do szerokiego grona odbiorców i zaprezentować im swoją ofertę.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.