Obecność firmy w mediach społecznościowych. Co zyskujemy?

Obecność firmy w mediach społecznościowych. Co zyskujemy?
Obecność firmy w mediach społecznościowych. Co zyskujemy?

Z mediów społecznościowych większość z nas korzysta na co dzień. Stały się one także jednym z ważnych narzędzi w marketingu internetowym. Facebook, Twitter, YouTube czy LinkedIn są wykorzystywane przez wiele firm poszukujących dla siebie nowych dróg w dotarciu do klienta. Dlaczego warto z nich korzystać?

Social media, czyli media społecznościowe opanowały współczesny internet. Pozwalają użytkownikom na łatwe kontaktowanie się, poszukiwanie aktualnych informacji, wymianę doświadczeń. Social media wykorzystywane są nie tylko przez osoby indywidualne, ale również przez przedsiębiorców, organizacje czy instytucje.

Na bazie mediów społecznościowych powstał social media marketing, czyli marketing w mediach społecznościowych. Korzystanie z takiej formy promocji on-line jest bardzo skuteczne i do tego tanie. Niezależnie od tego, czy mamy mikro firmę czy taką, która jest znacznie większa, warto zaistnieć w mediach społecznościowych!

Korzyści wynikające z reklamy w mediach społecznościowych:

powiększanie grupy klientów – poprzez profil w mediach społecznościowych możemy łatwiej promować swoją markę, produkty czy usługi, docierając do nowych potencjalnych klientów

budowanie świadomości marki – dobrze rozpoznawalna marka jest znacznie łatwiejsza w wykreowaniu z mediami społecznościowymi, dzięki nim możemy uzyskać narzędzia pomocne w zaznajamianiu odbiorców z naszą marką

zwiększenie zaufania klientów – firmy mające profile w mediach społecznościowych są uznawane przez klientów za bardziej godne zaufania

interakcja z klientami – poprzez profil na portalu społecznościowym przedsiębiorca może rozmawiać z klientami, a tym samym szybko reagować na ich sugestie, pytania, problemy

niskie koszty – nie możemy zapominać również o tym, że poprzez promocję w mediach społecznościowych firma nie musi ponosić żadnych dodatkowych kosztów

wsparcie dla SEO – konto w serwisie społecznościowym może nam także pomóc w podniesieniu pozycji strony w wyszukiwarce internetowej, czyli w pozycjonowaniu (SEO)

Marketing w mediach społecznościowych – jak zacząć?

Możemy założyć swój profil samodzielnie, ale możemy też skorzystać z pomocy agencji zajmujących się social media marketingiem. Pierwsza opcja jest bardziej popularna. Wynika to głównie z faktu, że założenie swojego profilu jest darmowe i możemy samodzielnie prowadzić swój profil, dodając na niego nowe wpisy.

Druga opcja, czyli pomoc agencji reklamowych to opcja przeznaczona dla firm większych oraz tych, które nie mają po prostu czasu na zajmowanie się prowadzeniem swoich kont w mediach społecznościowych. W tym przypadku musimy liczyć się już z dodatkowymi kosztami obsługi.

Warto przy tym wskazać, że w wielu mediach społecznościowych promocja odbywa się nie tylko poprzez prowadzenie swojego profilu, ale również korzystanie ze specjalnych metod marketingowych oferowanych przez te media. Pozwalają one na precyzyjne dotarcie z przekazem marketingowym do wyznaczonej grupy odbiorców, na przykład mieszkańców danego miasta, osób o danej płci, mających określone zainteresowania.