Jak reklamować sklep internetowy? 5 sprawdzonych pomysłów

Jak reklamować sklep internetowy? 5 sprawdzonych pomysłów

Założenie własnego sklepu internetowego może być świetnym pomysłem na biznes. Aby jednak sklep mógł zacząć przynosić zyski, muszą trafić do niego klienci. W tym celu warto zainwestować w dobrą reklamę.

Założenie własnego sklepu internetowego może być świetnym pomysłem na biznes. Aby jednak sklep mógł zacząć przynosić zyski, muszą trafić do niego klienci. W tym celu warto zainwestować w dobrą reklamę. Jak można promować sklep on-line? Zapraszamy do sprawdzenia 5 gotowych i skutecznych pomysłów!

Sklep internetowy można promować na wiele różnych sposobów. Niektóre z nich wymagają poniesienia sporych kosztów, inne z kolei są naprawdę tanie, a przy tym wcale nie są gorsze pod kątem efektywności. Dotarcie do nowych klientów wcale nie musi wiązać się więc z ogromnymi wydatkami – to powoduje, że nawet mały sklep on-line może skutecznie promować się na tle swojej konkurencji.

Jakie metody reklamowe wybrać? Poniżej prezentujemy 5 sprawdzonych pomysłów na promocję każdego sklepu internetowego!

  1. Reklama na Facebooku

Social media marketing, czyli marketing w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku, jest obecnie bardzo skuteczną i dodatkowo niedrogą metodą promocji dla firm, w tym dla sklepów internetowych.

Na Facebooku można reklamować się na różne sposoby, między innymi przez samo założenie konta, co jest darmowe. Można korzystać także z reklam oferowanych przez Facebooka – można skierować je do określonej grupy docelowej, zwiększając szansę na dotarcie do najbardziej zainteresowanych osób.

  1. SEO – optymalizacja i pozycjonowanie

To jeden z bardzo popularnych i jednocześnie bardzo skutecznych sposobów na wypromowanie strony WWW, w tym sklepu. Pozwala na dotarcie do zainteresowanych za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej przez wyświetlanie strony sklepu na wysokiej pozycji po wpisaniu związanych z ofertą słów kluczowych.

Optymalizacja i pozycjonowanie są prowadzone ciągle – tylko wtedy sklep może utrzymać swoją wysoką pozycję. To jednak korzystna cenowo metoda na reklamę, którą warto zacząć prowadzić już od samego początku działalności.

  1. Kampania linków sponsorowanych

To najczęściej kampania Google AdWords, która również jest prowadzona w wyszukiwarce internetowej. Polega na prezentacji linku do sklepu w specjalnym boksie – boks pojawia się też w zależności od słów kluczowych. Można korzystać także z usługi Zakupy Google.

Kampanie linków sponsorowanych można prowadzić nawet samodzielnie przez konto Google.

  1. E-mail marketing

Przesyłanie informacji marketingowych na e-mail wcale nie musi oznaczać, że to spam. Zbudowanie wartościowej listy mailingowej, najczęściej przez newslettery, pozwala również na skuteczne promowanie sklepu internetowego.

Aby zachęcić klientów do zapisania się na newsletter, warto zaoferować im dodatkowy bonus, na przykład kod rabatowy.

  1. Współpraca z influencerami

Przesłanie produktów do influencera, na przykład bloggera czy vloggera, który ma konto na YouTube, Instagramie, Facebooku czy w innych mediach pozwala na dotarcie do szerokiej gamy osób – jego czytelników czy widzów.

To obecnie jedna z popularnych metod marketingowych, która także potrafi przynieść bardzo dobre efekty niskim kosztem – musimy jedynie dostarczyć produkty. Możemy też zaoferować dodatkowe zniżki, które przyciągną nowych klientów.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.