Jak skutecznie pracować w domu?

Jak skutecznie pracować w domu?

Coraz więcej osób pracuje w domu – dotyczy to nie w szczególności freelancerów, ale nie tylko. Ma to wiele zalet, ale z drugiej strony ma też określone wady. O czym powinniśmy pamiętać, gdy chcemy pracować w domu?

Praca zdalna, ponieważ właśnie tak określa się również pracę w domu, jest stosowana w różnych branżach. Tak pracują między innymi programiści, graficy, copywriterzy, właściciele sklepów internetowych, blogerzy, aby wspomnieć tylko o niektórych z nich.

Jednak nie każdy, szczególnie na początku, wie, jak efektywnie pracować w domu. Przede wszystkim pojawia się kwestia prowadzenia życia zawodowego i prywatnego w jednym miejscu, a w związku z tym właściwej organizacji czasu. Warto więc poznać kilka porad, aby praca w domu była jeszcze skuteczniejsza.

Wybierz odpowiednie stanowisko do pracy

Oczywiście, najlepiej, gdy do pracy możemy wygospodarować oddzielne pomieszczenie, ale nie zawsze jest to możliwe. Jeżeli nie mamy takiej możliwości, wybierzmy dla siebie wygodne biurko, które będzie stanowiskiem pracy.

Przy nim powinny znajdować się regały lub szafki na podręczne dokumenty i inne przedmioty. Także wybierzmy wygodne krzesło biurowe, szczególnie wtedy, gdy zamierzamy spędzać w pozycji siedzącej dużo czasu. Nie zapominajmy również o właściwym oświetleniu.

Wydziel swoje godziny pracy

Kolejna ważna sprawa to określenie swoich godzin pracy. To już dość indywidualna kwestia, która zależna może być tylko od nas albo od naszego pracodawcy czy kontrahentów.

Najlepiej jednak narzucić sobie z góry te godziny, które w ciągu dnia będziemy przeznaczali na pracę. W ten sposób unikniemy sytuacji, gdy będziemy się czuli, jakbyśmy byli w pracy przez cały czas. Nie muszą być to jednak godziny od 8:00 do 16:00, ale możemy ustalić niektóre godziny o poranku, potem kilka godzin po południu oraz wieczorem. Przerwy pomogą w „odświeżeniu” umysłu oraz walce z nadmiarem rutyny.

W tych właśnie godzinach pracy warto poświęcić czas na prowadzenie spraw zawodowych. Na później odłóżmy te związane z naszym czasem prywatnym, na przykład rozmowy przez telefon ze znajomymi.

Uważaj na prokrastynację

Prokrastynacja to określenie na odkładanie zajęć, które mamy zrobić teraz, na później. To dość duże zagrożenie w przypadku pracy w domu, gdzie mamy wiele rzeczy, które mogą nas rozpraszać. Przykładowo wtedy, gdy mamy pracować na komputerze, przeglądamy niezwiązane z pracą strony, sprzątamy, idziemy na zakupy i rozmawiamy z innymi.

W jaki sposób możemy zapobiegać prokrastynacji? Przede wszystkim poprzez wyznaczenie sobie stałych godzin pracy oraz tworzenie harmonogramów pracy na każdy dzień – naturalnie, musimy mieć też silną wolę, aby trzymać się tych założeń.

Zadbaj o swoją motywację

To także bardzo ważne w kontekście pracy w domu. Same pieniądze są dobrą motywacją do pracy, ale możemy motywować siebie także na inne sposoby, na przykład możemy stworzyć tablicę korkową i umieścić na niej to, co nas motywuje – zdjęcia, cytaty.

Mamy nadzieję, że dzięki tym poradom praca w domu będzie dla ciebie jeszcze łatwiejsza i skuteczniejsza!

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.