Jak wybrać dobre biuro dla swoje firmy?

Znalezienie odpowiedniego miejsca dla swojej firmy może być nie lada problemem. Przestrzeń ta powinna nie tylko posiadać właściwy metraż, ale również lokalizację, ustawność, udogodnienia. O czym powinniśmy pamiętać przy poszukiwaniach dobrego biura dla swo...
Znalezienie odpowiedniego miejsca dla swojej firmy może być nie lada problemem. Przestrzeń ta powinna nie tylko posiadać właściwy metraż, ale również lokalizację, ustawność, udogodnienia. O czym powinniśmy pamiętać przy poszukiwaniach dobrego biura dla swojej firmy?
Na początku, zanim zabierzemy się za poszukiwania, powinniśmy poświęcić chwilę na zastanowienie się, czy biuro będzie nam tak naprawdę potrzebne. Wielu przedsiębiorców, szczególnie osób pracujących samodzielnie i mających jednoosobowe działalności, nie wymaga sporego biura.
Własne biuro a coworking
Alternatywą dla biura jest tak zwany coworking, czyli wynajęcie przestrzeni biurowej na godziny. Wtedy, gdy będziemy potrzebowali dostępu do biurka, urządzeń biurowych, będziemy chcieli załatwić sprawy związane z księgowością, będziemy mogli zrobić to właśnie w firmie oferującej usługi coworkingowe.
Coworking to bardzo dobry wybór dla freelancerów oraz osób, które często pracują w terenie. Nie potrzebują wtedy własnego biura, ponieważ wiele spraw załatwiają poza nim lub w domu. Coworking to wobec tego przystępny cenowo sposób na uzyskanie przestrzeni biurowej wraz z pełną gamą pomocnych usług.
Co wybrać wtedy, gdy chcemy mieć własne biuro?
Jeżeli jednak coworking nie jest tym, czego poszukujemy, nie pozostaje nic innego, jak zapoznać się z ofertami wynajmu przestrzeni biurowej w swoim mieście. Ogłoszenia tego rodzaju możemy znaleźć na portalach ogłoszeniowych – tutaj wybór jest największy. Gdy mamy upatrzone miejsce, na przykład określony biurowiec, możemy również sprawdzić, czy nie ma wolnych miejsc do wynajmu.
Dobre biuro powinno przede wszystkim spełniać wymagania swojego użytkownika czy użytkowników. Tutaj pod uwagę powinniśmy wziąć jego lokalizację, metraż, dostępne udogodnienia, również prestiż.
1. Lokalizacja biura
Najlepiej, aby biuro było łatwo dostępne, aby dojazd do niego nie zajmował nam dużo czasu. Gdy do biura mają także przychodzić klienci, lokalizacja blisko centrum czy z dobrym dojazdem będzie najlepszym wyborem – niestety, przekłada się to na wyższe koszty wynajmu.
2. Metraż biura
Tutaj wszystko zależy już od wynajmującego. Obliczmy, ile przestrzeni potrzebujemy do pracy dla jednej czy kilku osób. Najlepiej, aby biuro nie było zbyt ciasne – więcej przestrzeni to wygodniejsza praca.
3. Udogodnienia
Pod tym punktem znajduje się wiele różnych usług oraz wyposażenia. Sprawdźmy, czy biuro ma własne pomieszczenie kuchenne, czy na piętrze znajduje się tylko jedno, z jakich mediów możemy korzystać w biurze, czy budynek jest monitorowany i chroniony, gdzie znajduje się parking.
4. Prestiż
Gdy chcemy, aby nasza firma działała w prestiżowym punkcie, powinniśmy zwrócić uwagę na adres oraz na sam budynek biurowca. Nowoczesne, eleganckie przestrzenie wpłyną również na to, jak postrzegana jest nasza firma i ukształtują jej dodatni wizerunek.
5. Koszty
Nie zapominajmy też o kosztach – tutaj porównajmy je z naszymi dochodami. Także przeczytajmy umowę, ponieważ biuro wynajmujemy na określony czas. Zerwanie umowy przed terminem może wiązać się z dodatkowymi wydatkami!