Na czym polega influencer marketing?

Na czym polega influencer marketing?

W ramach działań marketingowych pojawiają się stale nowe rozwiązania. Takie innowacyjne rozwiązanie często pozwalają na realizowanie znacznie bardziej skuteczne oddziaływania na rynku. Do nowatorskich metod marketingowych polega strategia influencer marketing.

Marketing obecnie w coraz większym stopniu przenosi się do Internetu. Każdego roku znaczenie marketingu internetowego rośnie. Obecnie statystki pokazują, że nawet siedemdziesiąt procent kupujących za pośrednictwem Internetu poszukuje informacji o usługach a także produktach bezpośrednio za pośrednictwem social media.

Jednocześnie media społecznościowe znajdują się na drugim miejscu pod kątem zaufania jakie klienci posiadają do informacji, które na takich portalach znajdują. Ma to oczywiście bardzo duże znaczenie z punktu widzenia biznesowego. Posiadanie profili na popularnych portalach społecznościowych pozwala na budowanie między innymi zaufania, ale równie na dostarczanie informacji klientom informacji o produktach oraz usługach firmy, które są pozytywnie postrzegane przez klientów.

Jak działa strategia influencer marketing?

Wykorzystanie metody influencer marketing to prezentowanie informacji o produktach czy usługach firmy przez osoby, które są wpływowe w opinii społecznej. Obecnie dotyczy to również osób, które prowadzą duże blogi tematyczne, prezentują video za pośrednictwem dużych portali czy też celebrytów.

Oczywiście firmy decydować mogą się również na prezentowanie informacji poprzez namówienie do ich przedstawienia aktorów, naukowców. Najważniejsze w influencer marketing jest pozyskanie osób, które mają wpływ na osoby z segmentu klientów, którzy są potencjalnymi klientami.

Natomiast jeśli istotny jest zasięg realizowania strategii influencer marketing można decydować się na prezentowanie informacji o produktach czy usługach przez aktywnych użytkowników Internetu, którzy zajmują się prezentowaniem cennych informacji w postaci porad czy recenzji produktów, co może odbywać się za pośrednictwem porównywarek cen w formie portali czy też forów tematycznych.

Bezpośrednie komunikaty

Rosnące znaczenie takich strategii marketingowych jak influencer marketing wynika bezpośrednio ze znaczenia bezpośredniego przekazu.

O ile jeszcze kilka lat temu w Internecie można było łatwo zaistnieć z przekazem, o tyle obecnie ilość informacji znajdujących się w Internecie jest na tyle duża, że niezbędne jest szukanie sposobów dotarcia z jak najbardziej bezpośrednio skierowanymi do klientów komunikatami. Nowoczesny marketing internetowy w coraz większym stopniu musi skupiać się na budowaniu relacji z osobami, które mają wpływ społeczny.

Ludzie mający duży wpływ społeczny za pośrednictwem social mediów są w stanie kierować bardzo skuteczny przekaz do potencjalnych klientów. Jednocześnie z takim samym przekazem nie można byłoby tak skutecznie docierać do klientów w przypadku braku stosowania strategii influencer marketing. Połączenie zarządzania relacjami z osobami wpływowymi w połączeniu z zarządzaniem relacjami z klientami pozwala na uzyskanie najlepszych efektów marketingowych.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.