Nowoczesne metody promocji firmy

Nowoczesne metody promocji firmy

Firmy mogą promować się na wiele sposobów – dzisiaj do dyspozycji są różne metody dotarcia do odbiorców, które obejmują outdoor marketing, czyli reklamę zewnętrzną, marketing w internecie oraz w innych mediach – telewizji, radiu, prasie. Jak nowocześnie i....

Firmy mogą promować się na wiele sposobów – dzisiaj do dyspozycji są różne metody dotarcia do odbiorców, które obejmują outdoor marketing, czyli reklamę zewnętrzną, marketing w internecie oraz w innych mediach – telewizji, radiu, prasie. Jak nowocześnie i skutecznie promować własny biznes?

Dobra metoda promocji firmy powinna odpowiadać jej indywidualnym potrzebom oraz mieścić się w wyznaczonym budżecie. Oczywiście, do wyboru mamy również dość uniwersalne i wszechstronne metody promocji, które sprawdzają się generalnie w każdej branży.

Dobór odpowiedniej metody reklamy w biznesie powinien być poprzedzony dokładną analizą. Firma powinna promować się tak, aby była to inwestycja skuteczna i mogła szybko się zwrócić. Na co warto zwrócić uwagę?

Reklama w internecie

Na szczególną uwagę zasługuje obecnie reklama w sieci – dzisiaj niemalże każda firma posiada własną stronę internetową, które może posłużyć jako podstawa do prowadzenia innych działań e-marketingowych.

Wśród najskuteczniejszych metod promocji on-line znajdują się między innymi: pozycjonowanie stron internetowych poprawiające ich widoczność w wyszukiwarkach internetowych, e-mail marketing, czyli przesyłanie informacji reklamowych przez wiadomości e-mail, social media marketing, czyli marketing w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku, Twitterze, YouTube. Warto też wskazać na takie metody promocji jak współpraca ze znanymi bloggerami, kampanie linków sponsorowanych AdWords oferowane przez Google, a także metody marketingu mobilnego, czyli na smartfonach, tabletach.

Reklama w internecie jest stosunkowo tania i pozwala na osiągniecie bardzo dobrych efektów w krótkim czasie. Niektóre metody promocji można prowadzić samodzielnie, inne najlepiej powierzyć fachowcom w tej dziedzinie.

Firma widoczna na zewnątrz

Jeśli firma działa nie tylko w internecie, ale również prowadzi własne sklepy czy biura stacjonarnie, warto postawić także na reklamę outdoorową, czyli zewnętrzną. W tej dziedzinie do dyspozycji jest szeroka gama metod wizualnych.

Przyciągające wzrok tablice reklamowe czy litery 3D, reklama na banerach czy z użyciem ulotek – to wszystko bardzo skuteczne sposoby na przyciągniecie nowych klientów. Firma widoczna na zewnątrz z pewnością szybko zacznie przyciągać wielu nowych klientów.

Programy lojalnościowe – dla nowych i stałych klientów

Kolejną ze sprawdzonych metod promocji są różnego rodzaju programy lojalnościowe kierowane zarówno do nowych, jak i do stałych klientów firmy. Mogą one polegać na zbieraniu punktów czy znaczków na kartach lub przez internet. Klienci mający dużo punktów albo znaczków mogą odbierać dodatkowe bonusy.

To tylko kilka sprawdzonych metod w ramach nowoczesnego marketingu – warto zapoznać się także z innymi propozycjami, ponieważ obecnie w niskiej cenie firmy mogą zyskać bardzo dużo. Zawsze jednak należy pamiętać o tym, że podstawą jest odpowiednie dobranie metod marketingowych oraz ich realizacja – możemy wówczas osiągnąć bardzo dobre rezultaty bez przepłacania. Warto pamiętać o popularnym powiedzeniu, że reklama jest dźwignią handlu!

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.