Referencje od klientów. Dlaczego warto o nie poprosić?

Referencje od klientów. Dlaczego warto o nie poprosić?

Przedsiębiorcy często zapominają o proszeniu o referencje od klientów. Warto jednak pamiętać, że to właśnie takie opinie pozwalają nam na poprawę wizerunku naszego przedsiębiorstwa, a tym samym uzyskanie wielu nowych klientów.

Wielu klientów rezygnuje z korzystania z oferty określonych firm tylko dlatego, ponieważ nie potrafi znaleźć wiarygodnych informacji na ich temat. Tutaj nieocenione są różnego rodzaju opinie, ponieważ to właśnie one potwierdzają, czy mamy do czynienia z dobrą, godną zaufania firmą.

Referencje czy też rekomendacje, ponieważ stosuje się różne terminy, pozwalają nam na zaświadczenie, że nasza firma rzeczywiście jest profesjonalna i fachowa. Jak jednak możemy je uzyskać?

Zalety posiadania referencji od klientów

  • stanowią one świadectwo, że nasza firma jest godna zaufania i oferuje usługi czy produkty na wysokim poziomie
  • potwierdzają, że nasza firma wybierana jest przez innych klientów, także przez tych rozpoznawalnych – takie referencje są bardzo cenne
  • pozwalają na budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, co przekłada się na jego pozycję na rynku
  • wzbudzają zainteresowanie i zaufanie potencjalnych klientów i dzięki temu pozwalają na zwiększenie sprzedaży
  • świadczą o tym, że firma jest profesjonalna, dba o klientów i liczy się z ich zdaniem

Wobec tego posiadanie referencji od klientów ma bardzo wiele zalet zarówno dla tych dużych firm, które są liderami w swojej branży, jak i dla mniejszych przedsiębiorstw, które dopiero się rozwijają i zależy im na pozyskaniu większej liczby klientów.

Jak uzyskać referencje od klientów?

Przedsiębiorcy często nie wiedzą jednak, jak uzyskać od klientów referencje. Czy wypada o nie prosić? Jak najbardziej! Jeżeli chcemy otrzymać od klienta referencje, skontaktujmy się z nim, a następnie poprośmy o przygotowanie referencji. Najczęściej zadowoleni klienci przesyłają je do firmy, z której usług czy produktów korzystali.

Referencje zwykle zajmują jedną kartkę A4 i informują o tym, jak przebiegała współpraca. Możemy znaleźć w nich informacje o tym, czy klient był zadowolony, z jakich usług korzystał, czy jego wymagania zostały spełnione, a także inne wskazania. Te informacje pomagają niezdecydowanym jeszcze klientom na skorzystanie z oferty danej firmy.

Gdzie zamieszczać referencje od klientów?

Najczęściej przedsiębiorcy, którzy otrzymali referencje od swoich klientów, zamieszczają je na stronie internetowej. Wówczas są one umieszczane w specjalnej zakładce, gdzie będziemy mogli zapoznać się z nimi bliżej.

Niektóre firmy drukują także referencje i umieszczają je w swojej siedzibie – zwykle są one oprawione i zawieszone na ścianie. Dotyczy to przede wszystkim referencji od rozpoznawalnych, znanych firm, co również poprawia wizerunek i podnosi prestiż firmy, która takie opinie otrzymała.

Oprócz tego referencje mogą być również przekazywane klientom na ich żądanie. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że tylko część klientów o nie prosi, lepiej po prostu umieścić je na stronie internetowej, gdzie będzie można od razu uzyskać do nich dostęp.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.