Reklama firmy na Facebooku – na co trzeba uważać?

Reklama firmy na Facebooku – na co trzeba uważać?

Konto firmowe na Facebooku to bardzo dobre posunięcie nawet dla mniejszej firmy – dzięki niemu możemy wygodnie i szybko docierać do nowych klientów i budować ich lojalne grono. Facebook może być jednak powodem pogorszenia wizerunku firmy – o czym powinniśmy zatem pamiętać?

Marketing społecznościowy, czyli social media marketing jest obecnie bardzo popularny i uznawany jest za jedną z najskuteczniejszych metod reklamy internetowej. Nie jest jednak drogą na skróty – aby uzyskać optymalny efekt, trzeba wiedzieć, jak reklamować się na Facebooku, aby nie popełnić żadnego poważnego błędu.

Konto firmy na Facebooku – kto powinien je prowadzić?

Firmy mają obecnie możliwość samodzielnego prowadzenia swojego konta na Facebooku, ale również mogą powierzyć te zadanie zewnętrznym agencjom reklamowym. To droższe rozwiązanie, niemniej jednak możemy mieć wtedy pewność, że konto będzie prowadzone przez eksperta w tej dziedzinie.

Jeśli nie chcemy ponosić dodatkowych kosztów i mamy czas do prowadzenia konta w tym medium społecznościowym, możemy spróbować samodzielnie. Warto jednak poznać wtedy podstawowe strategie promocji i błędy, na które trzeba uważać.

Atrakcyjny content to podstawa

Zacznijmy od tego, że w internecie liczy się content, czyli zawartość przekazu, jego treść – im jest ona bardziej wartościowa, tym więcej zainteresowanych osób możemy przyciągnąć. Oczywiście, tworzenie content może odbywać się na różne sposoby – można postawić na wysokiej jakości treści, można też szokować.

Gdy jednak chcemy tworzyć wizerunek firmy profesjonalnej, warto postawić na dobrej jakości content pod kątem tematu i formy. Porady, ciekawostki, konkursy związane z działalnością – najważniejsze, aby każdy post był przemyślany. Unikajmy prezentowania szokujących informacji, polaryzowania postaw, obrażania, ponieważ wtedy uzyskamy odwrotny efekt.

Pamiętaj o regularnym dodawaniu treści

Strona firmy na Facebooku powinna być regularnie odświeżana, aby stale znajdowały się na niej nowe, interesujące informacje. Najlepiej każdego dnia dodawać nowe wpisy, które pozwolą na aktywizację fanów oraz przyciąganie nowych osób.

Bądź kontaktowy

Nie możemy zapominać też o tym, że profil firmy w medium społecznościowym nie powinien istnieć w próżni – ważne są również kontakty z fanami. Należy pamiętać o ich aktywizacji, odpowiadaniu na pytania, organizowaniu ciekawych akcji, które powodują, że profil przez cały czas jest żywy.

Dodaj reklamy na Facebooku

Aby uzyskać jeszcze lepsze efekty, możemy korzystać też z reklam oferowanych przez Facebooka. Dzięki nim można łatwiej dotrzeć do docelowej grupy klientów, w czym pomocne są również odpowiednie słowa kluczowe, lokalizacja klientów, ich płeć, wiek oraz inne parametry.

Najlepiej rozpocząć od mniejszych kampanii reklamowych, które są znacznie skuteczniejsze niż duże i droższe kampanie – pozwolą również na łatwiejsze opracowanie optymalnych rozwiązań w dziedzinie marketingu w mediach społecznościowych na przyszłość.

Dużo dodatkowych porad dotyczących prowadzenia reklamy na Facebooku można znaleźć na branżowych stronach i w poradnikach.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.