Remarketing – czym jest i kiedy z niego skorzystać?

Remarketing – czym jest i kiedy z niego skorzystać?

Marketing internetowy ma wiele oblicz – jednym z nich są kampanie remarketingowa organizowane przez Google. Czym dokładnie jest remarketing i w jaki sposób może on pomóc firmie w poprawie wyników?

Gdy firma ma własną stronę internetową czy sklep on-line, na stronę tę wchodzi najczęściej wiele osób, które nie korzystają z oferty – nie kupują czy nie kontaktują się w celu złożenia zamówienia. Szkoda stracić takich potencjalnych klientów, dlatego warto nakłonić ich do tego, aby ponownie przyjrzeli się ofercie. W tym właśnie pomaga remarketing, który jest metodą e-marketingową skupioną na odzyskiwaniu klientów.

Na czym polega remarketing?

W praktyce remarketing polega na prezentacji osobom, które raz odwiedziły jakąś stronę internetową, reklamy tej właśnie strony. Wówczas klient ponownie styka się z informacjami na temat oferty firmy, dlatego zwiększa się szansa na sprzedaż.

Reklamy remarketingowe są prezentowane w boksach reklamowych na stronach internetowych, które współpracują z Google. Wobec tego przy przeglądaniu innych stron możemy zobaczyć reklamy tych stron, na których już byliśmy.

Pod kątem technicznym remarketing bazuje na plikach cookies, czyli ciasteczkach, które zapisują się w przeglądarce internetowej, gdy wyrazimy na to zgodę. Gdy odwiedzamy wiele stron korzystających z kampanii remarketingowych, wówczas możemy zobaczyć różne reklamy.

Główne zalety remarketingu:

- przystępne ceny – przedsiębiorca może samodzielnie ustalić, ile będzie chciał przeznaczyć na prowadzenie kampanii tego rodzaju

- zautomatyzowana reklama – reklamy po wstępnej konfiguracji są wyświetlane automatycznie, więc nie są wymagane dodatkowe działania

- wysoka skuteczność dzięki precyzji – remarketing pozwala na dotarcie właśnie do tych osób, które byłyby najbardziej zainteresowane daną ofertą

- duży zasięg – kampanie tego rodzaju realizowane są przez Google, a z wyszukiwarki tej korzysta zdecydowana większość użytkowników internetu

- łatwe tworzenie reklam – przygotowanie reklamy jest możliwe nawet przez osobę, która nie miała w tym wcześniejszych doświadczeń

Wobec tego remarketing to bardzo atrakcyjna propozycja, biorąc pod uwagę fakt, że z internetu korzystamy obecnie praktycznie na co dzień, aby poszukiwać różnych ofert – produktów, usług. To szczególnie atrakcyjna propozycja dla osób prowadzących sklepy internetowe – to właśnie wtedy efektywność promocji jest największa.

Jak rozpocząć kampanię remarketingową?

Działania w tym właśnie zakresie mogą być prowadzone przez przedsiębiorcę samodzielnie, ale możemy też powierzyć je ekspertom w tej dziedzinie.

W pierwszym przypadku przedsiębiorca korzysta ze swojego konta w Google, za pośrednictwem którego może dokonać konfiguracji reklamy, może określić płatności, a także może sprawdzać wyniki. Na podstawie raportów i statystyk przedsiębiorca może zmieniać parametry.

Gdy jednak liczy się komfort, w takim przypadku najlepszym wyborem będzie skorzystanie z usług agencji e-marketingowych, czyli zajmujących się reklamą w internecie. W związku z tym firma nie musi wtedy w ogóle zajmować się sprawami związanymi z promocją i może liczyć na fachowe wsparcie.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.