Zakładamy blog firmowy
Prowadzenie bloga firmowego wiąże się z wieloma zaletami dla przedsiębiorstwa. Jeśli również zależy ci na jeszcze lepszych wynikach swojego biznesu, pomyśl o tym, aby założyć taką stronę. Co można dzięki niej zyskać i jak zabrać się za jej przygotowanie?
Marketing internetowy to bardzo szeroki obszar, który daje nam różne możliwości w kreowaniu przekazu reklamowego i docieraniu z nim do zainteresowanych osób. Strona internetowa to tutaj podstawa i stanowi ona szczególnego rodzaju bazę dla firmy, do której mogą kierować różne reklamy na zewnątrz. Możemy też stronę wykorzystać nie tylko do prezentowania kluczowych informacji, na przykład o ofercie, lokalizacji, historii firmy, ale też może być ona wyposażona w dodatkową zakładkę – blog firmowy.
Założenie bloga internetowego nie jest wcale takie trudne, jak może się wydawać. W wielu przypadkach można zrobić to samodzielnie, ale wszystko zależy od tego, jaką budowę ma strona internetowa. Czasami konieczne jest zwrócenie się do firmy, która wykonała dla nas stronę firmową, aby mogła ona wprowadzić właściwe zmiany.
Zalety posiadania bloga firmowego:
większy ruch na stronie internetowej – wartościowe i interesujące wpisy na blogu firmowym powodują, że na stronę firmową dociera więcej osób, które następnie mogą skorzystać z naszej oferty
budowanie pozytywnego wizerunku – kolejną zaletą prowadzenia bloga firmowego jest budowanie pozytywnego, eksperckiego wizerunku firmy, dzięki wpisom na blogu możemy być postrzegani jako bardziej profesjonalni, fachowi, godni zaufania
wsparcie dla marketingu w wyszukiwarkach internetowych – regularne publikowanie na blogu firmowym wpisów, które nasycone są także słowami kluczowymi związanymi z działalnością, pozwala na zwiększenie skuteczności promocji SEO – pozycjonowania strony internetowej
długofalowe efekty – dzięki blogowi internetowemu możemy osiągać długofalowe efekty bez ponoszenia wysokich kosztów, raz opublikowane wpisy mogą działać na naszą korzyść przez lata
Jak rozpocząć prowadzenie bloga firmowego?
Jeśli wiemy już, jak prowadzić bloga pod kątem technicznym, będziemy musieli zastanowić się nad tym, jakie dokładnie wpisy będą miały znaleźć się na takiej stronie internetowej. Przede wszystkim musimy pamiętać o tym, że muszą być one wartościowe i wzbudzające zainteresowanie, dlatego najlepiej skupić się na tym, co robimy najlepiej w biznesie.
Blog może zawierać wpisy dotyczące wyboru odpowiednich usług czy produktów, które oferujemy, dotyczące ich funkcji oraz cech, sposobów korzystania z produktów. Warto też poruszać takie tematy, których nie porusza konkurencja – wtedy przyciągniemy do siebie wiele nowych osób. Także możemy tworzyć wpisy związane z okolicznościami, porą roku, na przykład świętami, aktualnymi trendami.
Wpisy na blogu firmowym możemy dodawać raz na tydzień lub raz na miesiąc – wszystko zależy od tego, o czym piszemy i ile mamy na to czasu. Pamiętajmy o tym, że w przypadku bloga firmowego jakość jest jednak ważniejsza niż ilość. Lepiej dodać mniej wpisów, które jednak wyczerpująco podejmują jakiś temat niż więcej takich, które mogą być mniej interesujące dla czytelników.