Tania reklama on-line dla MŚP

Tania reklama on-line dla MŚP
Tania reklama on-line dla MŚP

Małe i średnie przedsiębiorstwa najczęściej nie mają zbyt dużego budżetu przeznaczonego na prowadzenie działań reklamowych. W związku z tym poszukują takich metod na promocję, które łączą w sobie niskie ceny oraz wysoką skuteczność. W te potrzeby doskonale wpisuje się reklama on-line.

Reklama internetowa cechuje się wieloma zaletami. Przede wszystkim pozwala na uzyskanie dostępu do efektywnych metod na wypromowanie firmy on-line. Dzięki niej możemy rozpocząć kampanię praktycznie od razu, a nawet samodzielnie, jeżeli mamy podstawy, które nam na to pozwalają.

Pod pojęciem marketingu internetowego kryje się szeroka gama form marketingu, które korzystają z internetu jako medium do przesyłania informacji marketingowej. Początkowo reklama w internecie polegała na mailingu, czyli na wysyłaniu reklam przez pocztę elektroniczną, ale obecnie do wyboru mamy szeroką gamę form promocji o bardzo dobrej skuteczności i przystępnych cenach.

Rodzaje i formy reklamy internetowej

W sieci możemy spotkać się z wieloma różnymi formami reklamy, także takimi, które nie są dostępne w innych mediach. Wielu z nas reklamę on-line kojarzy z bannerami reklamowymi, ale obecnie do wyboru mamy również inne propozycje, na przykład w ramach content marketingu, czyli tak zwanego marketingu treści, marketingu wirusowego czy też marketingu w mediach społecznościowych.

Gdy chodzi o skuteczność w promocji firmy najważniejsze to wyselekcjonowanie takich metod reklamy, które będą w stanie dać najlepsze rezultaty w zależności od profilu działalności firmy, jej branży oraz oczekiwań.

Najbardziej popularne, skuteczne i przystępne cenowo formy reklamy on-line:

pozycjonowanie – określane inaczej jako SEO, metoda reklamy w wyszukiwarkach internetowych polegająca na podwyższeniu pozycji adresu strony internetowej na konkretne frazy kluczowe

kampanie linków sponsorowanych Google AdWords – oferowana przez Google, polegają na wyświetlaniu linków sponsorowanych do stron reklamodawców w oznaczonych boksach w wyszukiwarce, reklama także bazuje na słowach kluczowych

social media marketing – reklama w mediach społecznościowych, wystarczy tylko założenie własnego fanpage’a, aby zacząć przyciągać klientów, można korzystać też z metod promocji oferowanych przez serwisy społecznościowe

e-mail marketing – wysyłanie e-maili z reklamami często kojarzone jest jako spam, więc warto korzystać z tej metody tylko w przypadku posiadania listy mailingowej z odbiorcami, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie wiadomości

content marketing – marketing treści polega głównie na tworzeniu wartościowych i przydatnych treści, na przykład poradników, na przykład na blogu firmowym czy we współpracy z innymi serwisami

Nie zapominajmy również o tym, jak duże znaczenie ma obecnie reklama mobilna, czyli wyświetlana na smartfonach i tabletach.

Gdy chcemy uzyskać najlepsze rezultaty, warto wybrać pomoc agencji marketingowych, które specjalizują się w reklamie on-line. Wówczas profesjonaliści będą mogli doradzić naj najskuteczniejsze metody we wskazanym limicie cenowym.