Wizytówka firmy nie tylko jako kartonik – można mieć ją też w internecie

Wizytówka firmy nie tylko jako kartonik – można mieć ją też w internecie

Najczęściej wtedy, gdy słyszymy o wizytówce, myślimy o kartoniku, który wręczany jest podczas spotkań biznesowych. Warto jednak wskazać, że nie jest to jedyna forma wizytówki w XXI wieku. Coraz częściej możemy spotkać się także z wizytówkami on-line, czyli...

Najczęściej wtedy, gdy słyszymy o wizytówce, myślimy o kartoniku, który wręczany jest podczas spotkań biznesowych. Warto jednak wskazać, że nie jest to jedyna forma wizytówki w XXI wieku. Coraz częściej możemy spotkać się także z wizytówkami on-line, czyli specjalnymi stronami internetowymi dla firm. Czym dokładnie są takie wizytówki i kiedy warto się na nią zdecydować?

Chcesz, aby twoja firma zaistniała w internecie? W takim przypadku wcale nie musisz przygotowywać się na bardzo wysoki koszt. Założenie własnej strony internetowej nie jest bardzo drogie – to inwestycja, która się opłaca! Gdy nie mamy potrzeby prowadzenia rozbudowanej strony internetowej, ale potrzebujemy tylko takiej, która zawiera podstawowe informacje, najlepszym wyborem będzie właśnie wizytówka on-line.

Czym jest wizytówka on-line?

Pod tym terminem znajduje się prosta i elegancka strona internetowa, która pozwala firmie na zaprezentowanie głównych informacji na jej temat. Strony takie skierowane są przede wszystkim do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które nie potrzebują strony często edytowanej i dysponują mniejszym budżetem, dlatego nie mogą pozwolić sobie na rozbudowaną stronę WWW.

Zatem wizytówka on-line jest stroną internetową, na której z pewnością był już każdy z nas. Najczęściej zawiera ona podstawowe zakładki – o firmie, oferta, kontakt. Znajdziemy na niej najbardziej potrzebne informacje i możemy za jej pośrednictwem skontaktować się z firmą. Dodatkowo może ona zawierać zakładki z galerią czy referencjami.

Zalety posiadania wizytówki on-line:

- niska cena w porównaniu z innymi stronami internetowymi

- przystępny i atrakcyjny sposób na prezentację firmy

- przejrzysty układ pozwalający na szybkie znalezienie najważniejszych informacji

- krótki czas realizacji zamówienia

- niskie koszty utrzymania – hostingu

- możliwość optymalizacji pod SEO

- możliwość korzystania z niej na komputerze i urządzeniach mobilnych

- szybkość wczytywania się w przeglądarce

Wizytówka internetowa nie sprawdzi się jednak wtedy, gdy firma będzie chciała mieć bardziej rozbudowaną stronę, którą będzie można także zmieniać w zależności od potrzeb. W takim przypadku konieczne jest już zastosowanie systemu CMS pozwalającego na wprowadzanie nowych treści na stronę internetową. Wówczas na stronie będzie można prowadzić blogi czy zakładkę z aktualnościami – mogą być one uzupełniane samodzielnie przez przedsiębiorcę, ponieważ nowoczesne systemy CMS nie wymagają specjalistycznej wiedzy do obsługi.

Ile kosztuje wizytówka internetowa?

Tego rodzaju strony internetowe nie są bardzo drogie. Musimy przygotować się na koszty rzędu około 20-40 złotych miesięcznie, dlatego jest to naprawdę niewielki wydatek, biorąc pod uwagę prowadzenie innych metod e-marketingowych w biznesie.

Często rozliczenia za korzystanie z wizytówki prowadzone są w formie abonamentowej – wtedy firma otrzymuje w tej cenie wszystkie usługi, w tym wykonanie strony, jej hosting, adres strony WWW. Można też zamawiać je jednorazowo – wtedy koszt to zwykle od 500 złotych rocznie wzwyż.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.