Wynajem biura – czy jest konieczny?

Wynajem biura – czy jest konieczny?

Wielu z nas kojarzy założenie firmy z koniecznością wynajmu albo zakupu przestrzeni biurowej. Jednak nie zawsze jest konieczne. Kiedy warto zdecydować się na biuro, a kiedy nie będzie ono potrzebne?

Chociaż często możemy spotkać się z przekonaniem, że biuro jest dla firmy konieczne, to jednak nie zawsze musimy się na to decydować. Dużo zależy w szczególności od tego, w jakiej branży planujemy działać. Czasami po prostu wynajęcie przestrzeni biurowej nie będzie opłacalne. Innym razem z kolei będzie to dobre posunięcie, biorąc pod uwagę perspektywę prowadzenia działalności w danej dziedzinie.

Kiedy wynajem biura nie jest potrzebny?

Na wynajem biura nie decydują się przede wszystkim ci przedsiębiorcy, którzy mogą prowadzić działalność gospodarczą w swoim domu. Dotyczy to między innymi osób pracujących przez internet, świadczących usługi wyjazdowo – przyjmujące zamówienia telefoniczne i oferujące obsługę z dojazdem do klienta.

Również wiele osób, które mogą obsługiwać klientów w domu, nie wynajmuje biura. Dotyczy to między innymi takich usługi jak projektowanie, krawiectwo, usługi ubezpieczeniowe, usługi tłumaczeniowe, aby wspomnieć tylko o niektórych z nich.

Gdy wynajem biura nie jest potrzebny, przedsiębiorca może zaoszczędzić i tym samym zmniejszyć ogólne koszty prowadzonej przez siebie działalności. Również posiadanie firmy w domu jest wygodnym rozwiązaniem, niemniej jednak należy pamiętać o tym, że takie rozwiązanie nie sprawdzi się w każdej branży.

Kiedy warto zdecydować się na wynajem biura?

Są jednak i takie przypadki, gdy posiadanie powierzchni biurowej będzie działało na korzyść przedsiębiorstwa. Na wynajem biura warto zdecydować się wtedy, gdy firma będzie miała realny kontakt z klientem.

Biuro możemy wówczas wykupić w jednym z popularnych biurowców w okolicy, możemy też zdecydować się na osobną przestrzeń biurową – możliwości są nieograniczone. Możemy urządzić je zgodnie ze swoim gustem i w ten sposób sprawić, że biuro stanie się atrakcyjnym sposobem na prezentację oferty. Będzie wówczas pozytywnie wpływało na wizerunek prowadzonej przez nas działalności.

Jak znaleźć odpowiednie biuro dla firmy?

Na rynku nieruchomości możemy znaleźć szeroką gamę ofert dotyczących wynajmu przestrzeni biurowej. Gdy jesteśmy na etapie wybrania odpowiedniego biura, powinniśmy określić potrzeby naszej firmy, ponieważ to one stanowią podstawę do naszej decyzji.

Przede wszystkim biuro powinno mieć odpowiednią lokalizację w mieście, powierzchnię oraz rozkład – sprawdźmy, jak możemy ustawić w nim sprzęty i umeblowanie. Warto też sprawdzić dostępne media oraz zaplecze. Plusem będzie duży parking przy biurze, który pozwoli na zostawienie na nim bezpiecznie samochodu i będzie dostępny również dla klientów.

Bardzo ważne są również kwestie takie jak koszty oraz minimalna długość najmu biura. Umowę najczęściej podpisuje się na wskazany czas, dlatego na początku nie warto decydować się na zbyt długi okres wynajmu, gdy nasza firma dopiero zaczyna prowadzenie działalności i nie wiemy, czy konkretna lokalizacja i powierzchnia spełnią nasze wymagania.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.