5 pomysłów na outsourcing dla firmy
Usługi outsourcingowe są bardzo dobrym wyborem dla każdej firmy, która chciałaby zoptymalizować swoje działania. Poniżej prezentujemy 5 pomysłów na outsourcing dla firmy, dzięki której może ona funkcjonować jeszcze efektywniej.
Outsourcing polega na zleceniu konkretnych działań zewnętrznym firmom – dzięki temu przedsiębiorca nie musi zatrudniać dodatkowych pracowników i może skoncentrować się na tych najbardziej kluczowych dla niego działaniach.
Zlecenie usług na zewnątrz wiąże się z wieloma zaletami. Pozwala na obniżenie kosztów działalności, powoduje, że firma może skupić się na swoich celach, zmniejsza ryzyko, a także daje dostęp do specjalistycznej wiedzy oraz zaplecza. Te wszystkie zalety sprawiają, że usługo outsourcingowe są obecnie tak popularne. Które z nich wybierane są najczęściej?
- Księgowość
Jedną z najczęściej wybieranych usług outsourcingowych jest księgowość – zlecenie obsługi zewnętrznemu biuru rachunkowemu pozwala przedsiębiorcy na zmniejszenie ryzyka związanego z prowadzeniem działalności, ponieważ sprawami formalnymi będą zajmowali się wtedy eksperci.
Biura księgowe zapewniają swoim klientom pełne wsparcie, dlatego przedsiębiorca może otrzymać wtedy pomoc w prowadzeniu ksiąg, rejestrów VAT, przy kadrach i płacach. Biura pomagają też w sprawach podatkowych, a nawet prawnych.
- Usługi IT
Kolejny sprawdzony pomysł na outsourcing dla firmy to usługi IT. W tym przypadku mamy do czynienia ze wsparciem obejmującym usługi takie jak administracja systemami informatycznymi, hosting czy też pomoc w razie awarii.
Podpisywanie umowy z firmą IT pozwala wtedy na uniknięcie kłopotów w razie awarii, a także na zwiększenie bezpieczeństwa działania firmy.
- Utrzymanie porządku
Wśród często wybieranych usług outsourcingowych znajdują się również te związane z utrzymaniem porządku – sprzątaniem czy ochroną. Wówczas firma nie musi zatrudniać własnych sprzątaczy czy ochroniarzy, ponieważ może polecić te czynności zewnętrznym firmom.
Najczęściej mamy wtedy do czynienia z podpisaniem umowy na dłuższy okres oraz z pracą według harmonogramu, na przykład usługi sprzątania mogą mieć miejsce w określonych dniach tygodnia.
- Logistyka i transport
Firmy zajmujące się wysyłką różnych dóbr do klientów także często korzystają z usług zewnętrznych operatorów oferujących rozwiązania w dziedzinie logistyki i transportu.
Obsługa outsourcingowa w tym przypadku pozwala na uzyskanie bardzo dobrych efektów, bez konieczności ponoszenia sporych kosztów związanych z budową i obsługą floty.
- Marketing
Ostatnim opisanym przez nas obszarem jest marketing. W tym przypadku możemy zdecydować się na współpracę z agencjami reklamowymi, w tym także interaktywnymi, które zajmują się e-marketingiem. Współpraca może obejmować też usługi marketingowe innego typu, na przykład związane z gadżetami reklamowymi, eventami.
Zlecanie zewnętrznym firmom usług marketingowych pozwala na obniżenie ryzyka, zmniejszenie kosztów oraz poprawę efektywności promocji. Specjaliści mogą wtedy kompleksowo zaprojektować oraz wdrożyć kampanię marketingową zgodnie z oczekiwaniami reklamodawcy.