5 pomysłów na outsourcing dla firmy

5 pomysłów na outsourcing dla firmy

Usługi outsourcingowe są bardzo dobrym wyborem dla każdej firmy, która chciałaby zoptymalizować swoje działania. Poniżej prezentujemy 5 pomysłów na outsourcing dla firmy, dzięki której może ona funkcjonować jeszcze efektywniej.

 

Outsourcing polega na zleceniu konkretnych działań zewnętrznym firmom – dzięki temu przedsiębiorca nie musi zatrudniać dodatkowych pracowników i może skoncentrować się na tych najbardziej kluczowych dla niego działaniach.

 

Zlecenie usług na zewnątrz wiąże się z wieloma zaletami. Pozwala na obniżenie kosztów działalności, powoduje, że firma może skupić się na swoich celach, zmniejsza ryzyko, a także daje dostęp do specjalistycznej wiedzy oraz zaplecza. Te wszystkie zalety sprawiają, że usługo outsourcingowe są obecnie tak popularne. Które z nich wybierane są najczęściej?

 

  1. Księgowość

Jedną z najczęściej wybieranych usług outsourcingowych jest księgowość – zlecenie obsługi zewnętrznemu biuru rachunkowemu pozwala przedsiębiorcy na zmniejszenie ryzyka związanego z prowadzeniem działalności, ponieważ sprawami formalnymi będą zajmowali się wtedy eksperci.

 

Biura księgowe zapewniają swoim klientom pełne wsparcie, dlatego przedsiębiorca może otrzymać wtedy pomoc w prowadzeniu ksiąg, rejestrów VAT, przy kadrach i płacach. Biura pomagają też w sprawach podatkowych, a nawet prawnych.

 

  1. Usługi IT

Kolejny sprawdzony pomysł na outsourcing dla firmy to usługi IT. W tym przypadku mamy do czynienia ze wsparciem obejmującym usługi takie jak administracja systemami informatycznymi, hosting czy też pomoc w razie awarii.

 

Podpisywanie umowy z firmą IT pozwala wtedy na uniknięcie kłopotów w razie awarii, a także na zwiększenie bezpieczeństwa działania firmy.

 

  1. Utrzymanie porządku

Wśród często wybieranych usług outsourcingowych znajdują się również te związane z utrzymaniem porządku – sprzątaniem czy ochroną. Wówczas firma nie musi zatrudniać własnych sprzątaczy czy ochroniarzy, ponieważ może polecić te czynności zewnętrznym firmom.

 

Najczęściej mamy wtedy do czynienia z podpisaniem umowy na dłuższy okres oraz z pracą według harmonogramu, na przykład usługi sprzątania mogą mieć miejsce w określonych dniach tygodnia.

 

  1. Logistyka i transport

Firmy zajmujące się wysyłką różnych dóbr do klientów także często korzystają z usług zewnętrznych operatorów oferujących rozwiązania w dziedzinie logistyki i transportu.

 

Obsługa outsourcingowa w tym przypadku pozwala na uzyskanie bardzo dobrych efektów, bez konieczności ponoszenia sporych kosztów związanych z budową i obsługą floty.

 

  1. Marketing

Ostatnim opisanym przez nas obszarem jest marketing. W tym przypadku możemy zdecydować się na współpracę z agencjami reklamowymi, w tym także interaktywnymi, które zajmują się e-marketingiem. Współpraca może obejmować też usługi marketingowe innego typu, na przykład związane z gadżetami reklamowymi, eventami.

 

Zlecanie zewnętrznym firmom usług marketingowych pozwala na obniżenie ryzyka, zmniejszenie kosztów oraz poprawę efektywności promocji. Specjaliści mogą wtedy kompleksowo zaprojektować oraz wdrożyć kampanię marketingową zgodnie z oczekiwaniami reklamodawcy.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.