Agencje reklamowe – czy warto korzystać z ich usług?
Wypromowanie swojej firmy może być poważnym wyzwaniem, jeśli w tej dziedzinie nie posiadamy żadnego doświadczenia. Właśnie dlatego wielu przedsiębiorców coraz częściej korzysta z usług agencji reklamowych. Czy to się opłaca?
Agencje reklamowe oferują swoim klientom szeroką gamę usług skoncentrowanych na skutecznym marketingu. Od agencji możemy otrzymać kompleksowe wsparcie, które będzie polegało między innymi na zaprojektowaniu skutecznej kampanii marketingowej, a także na jej wdrożeniu oraz nadzorowaniu. Wobec tego dla firmy to korzystne rozwiązanie, biorąc pod uwagę fakt, że sprawami zajmują się wtedy eksperci w tej dziedzinie.
Z drugiej jednak strony korzystanie z usług agencji reklamowych to dodatkowy koszt – musimy liczyć się wtedy z regularnymi wydatkami albo też z jednym, większym wydatkiem w zależności od tego, jaka metoda rozliczeń została wybrana.
W związku z tym pojawia się pytanie – kiedy tak naprawdę warto skorzystać z usług agencji marketingowej? A może po prostu promować się samodzielnie, bez jej pomocy?
Agencja reklamowa – kiedy warto ją wybrać?
Zacznijmy od tego, kiedy tak naprawdę warto skorzystać z pomocy agencji reklamowych. Swoim klientom mogą one zapewnić pełne wsparcie w przygotowaniu kampanii reklamowej w różnych mediach – nie tylko w internecie, ale również w prasie, telewizji czy w radiu. Są również agencje, które koncentrują się na reklamie outdoorowej, czyli zewnętrznej.
Agencje oferują swoim klientom pełną paletę usług w zależności od tego, z jakiego rodzaju medium mamy do czynienia. Aktualnie bardzo popularne są agencje interaktywne, które zajmują się marketingiem internetowym.
Pomoc agencji będzie nieoceniona wtedy, gdy zależy nam na zaprojektowaniu i wdrożeniu kompleksowej kampanii reklamowej w różnych mediach albo w jednym medium – gdy chcemy, aby działania te były oparte na solidnych podstawach wiodących do optymalnej skuteczności z reklamy. Współpracujemy wtedy z ekspertami w swojej dziedzinie, którzy mogą zaoferować nam pomoc od A do Z.
Dzięki wsparciu agencji można liczyć na najlepsze efekty – wówczas wydatki poniesione na współpracę mogą szybko się zwrócić, a tym samym firma będzie mogła uzyskać wielu nowych klientów. Warto jednak zaznaczyć, że nie jest to regułą – dużo zależy od doświadczenia agencji, od obranej przez nią strategii, a także od budżetu kampanii reklamowej.
Kiedy można poradzić sobie bez agencji reklamowej?
Z usług agencji reklamowych najczęściej korzystają te firmy, które nie mają własnych działów marketingowych, ale również te, które je posiadają, ale potrzebują dodatkowego wsparcia. To głównie większe przedsiębiorstwa, w których budżety na reklamę także są większe.
Mniejsze firmy, tak zwane mikroprzedsiębiorstwa, rzadziej wybierają wsparcie agencji marketingowych. Wynika to nie tylko z faktu kosztów, ale również z tego, że wiele czynności marketingowych małe firmy mogą realizować samodzielnie.
Warto wskazać między innymi na takie metody promocji jak e-mail marketing, social media marketing, czyli marketing w mediach społecznościowych jak Facebook, kampanie linków sponsorowanych czy nawet content marketing, na przykład prowadzenie bloga firmowego.