Dlaczego gastronomia jest trudną branżą?

Dlaczego gastronomia jest trudną branżą?

Gastronomia to dla wielu różnych osób branża spełnionych marzeń. Posiadanie własnej klimatycznej kawiarenki albo restauracji serwującej pyszne dania może być wyjątkową przygodą, ale z drugiej strony musimy pamiętać o tym, że gastronomia jest również branżą...

Gastronomia to dla wielu różnych osób branża spełnionych marzeń. Posiadanie własnej klimatycznej kawiarenki albo restauracji serwującej pyszne dania może być wyjątkową przygodą, ale z drugiej strony musimy pamiętać o tym, że gastronomia jest również branżą trudną i nie każdemu przedsiębiorcy udaje się utrzymać na rynku.

Restauracje, puby, bary, kawiarnie, food-trucki czy catering – to tylko niektóre dziedziny gastronomii. Serwowanie jedzenia to dla wielu z nas doskonały pomysł na biznes. Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że prowadzenie takiego biznesu nie jest bułką z masłem. Dlaczego gastronomia uznawana jest za trudną branżę?

1. Wysoka inwestycja na start

Jednym z głównych problemów związanych z prowadzeniem działalności w branży gastronomicznej jest wysoki próg wejścia, czyli musimy zebrać dość dużą sumę pieniędzy, aby założyć taki biznes.

Oczywiście, istnieje wiele sposobów na to, aby rozpocząć działalność łatwej, na przykład pożyczka ratalna, z którą będzie można pozyskać potrzebne środki, niemniej mówimy tutaj o sumie rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych, a niekiedy nawet wyższej w zależności od planów.

W związku z tym powinniśmy pamiętać o tym, że założenie własnego lokalu gastronomicznego będzie wymagało od nas dość dużego wydatku na start – to już pierwsza niedogodność na drodze do spełnienia marzeń.

2. Wymaga dużo czasu

Najczęściej przedsiębiorcy posiadający lokal zajmują się jego obsługą samodzielnie – niekoniecznie obsługują wszystkich klientów, ale prowadzą wszystkie potrzebne sprawy, na przykład związane z zamówieniami, zakupem wyposażenia, kontaktami z kontrahentami.

Możemy często spotkać się z powiedzeniem, że założenie własnej restauracji albo innego biznesu gastronomicznego wiąże się z faktem, że przez najbliższy czas będziemy musieli spędzać w lokalu mnóstwo czasu – w godzinach i po godzinach.

3. Nie wybacza braku doświadczenia

Bardzo często za prowadzenie własnej restauracji albo kawiarni zabierają się osoby, które nie mają żadnego wcześniejszego doświadczenia w branży gastronomicznej. To dość duża pułapka, ponieważ możemy wtedy łatwo narazić się na bankructwo.

Gdy nie mamy doświadczenia, wówczas powinniśmy podwójnie przyłożyć się do tego, co robimy, ponieważ nawet niewielkie błędy mogą być poważnym problemem i skończyć się dla naszej działalności tragicznie.

4. Wymaga stałej płynności finansowej

Raz poczyniona inwestycja związana z założeniem firmy to jeszcze nie wszystko. Lokal gastronomiczny nie zawsze przynosi przez cały czas regularne zyski – czasami zdarzają się okresy, gdy generuje on tylko straty, dlatego właściciel będzie musiał regularnie odkładać do interesu.

Właśnie dlatego w gastronomii ważna jest stała płynność finansowa. W przeciwnym przypadku może okazać się, że po prostu nasz wymarzony biznes będziemy musieli zamknąć.

Wobec tego wtedy, gdy planujemy założyć lokal gastronomiczny, powinniśmy pamiętać o tych właśnie kwestiach. Gastronomia to jedna z trudnych branż, dlatego bez wcześniejszego doświadczenia możemy narazić się na szybkie bankructwo. Jednak dzięki dobremu biznesplanowi i wytężonej pracy możemy osiągnąć swój cel!

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.