Jak poprawić widoczność firmy w internecie? SEO

Jak poprawić widoczność firmy w internecie? SEO

Masz już stronę firmową w internecie, ale nie wchodzi na nią zbyt dużo osób? W takim przypadku to najwyższy czas, aby poprawić jej widoczność. W jaki sposób można to zrobić?

Małe firmy w internecie mogą mieć takie same szanse na znalezienie klientów jak te duże. Wszystko zależy jednak od tego, w jaki sposób wykorzystają te szanse. Kwestia zwiększenia widoczności własnego biznesu jest dużym wyzwaniem dla nowych i mniejszych firm. Nie oznacza to jednak wcale, że to niemożliwe. Warto poznać kilka ważnych porad, które będą w tym bardzo pomocne.

1. Dodaj treść na swojej stronie internetowej

Strona internetowa jest wizytówką firmy, dlatego warto zadbać o to, aby informacje na niej były interesujące, pomocne oraz aktualne. Raz stworzona strona internetowa, na której nie dokonuje się już żadnych zmian, to jeden z głównych problemów. Nie dość, że może być mało ciekawa dla potencjalnych klientów, to jeszcze nie będzie „lubiana” przez wyszukiwarkę internetową i może być wyświetlana na dalekich, niewidocznych pozycjach.

Treść na stronie firmowej powinna wyczerpywać temat, powinna też zawierać słowa kluczowe, a także najlepiej, aby była aktualizowana.

2. Dodaj funkcję bloga

Z pierwszym podpunktem związany jest również drugi, a mianowicie blog firmowy. Tego rodzaju strona pozwala nam na przekazywanie czytelnikom wartościowych dla nich informacji. Blog może pełnić funkcję poradnika, dzięki któremu klienci będą mogli dowiedzieć się więcej o wyborze właściwych produktów, może też odwoływać się do tych produktów, które mamy w sklepie.

Blog pozwala również na kreowanie wizerunku firmy jako bardziej eksperckiej, a także pełni ważną rolę w SEO, czyli pozycjonowaniu i optymalizacji strony internetowej.

3. Zainwestuj w SEO

Jak wspomnieliśmy powyżej, SEO to pozycjonowanie oraz optymalizacja strony internetowej. To jedna z najbardziej popularnych metod promocji w internecie, która wykorzystuje wyszukiwarki internetowe. Promowanie strony odbywa się z wykorzystaniem odpowiednich słów kluczowych oraz treści dodawanych na stronie i poza nią. W efekcie pozycja strony w wyszukiwarce jest wyższa, a tym samym jest ona lepiej widoczna i wchodzi na nią więcej osób.

Najlepiej powierzyć kwestie SEO osobom lub firmom, które w tej dziedzinie posiadają odpowiednie doświadczenie – możemy być wtedy pewni, że promocja będzie prowadzona na najwyższym poziomie.

4. Korzystaj z mediów społecznościowych

Duże znaczenie dla poprawy widoczności firmy mają również media społecznościowe, w tym przede wszystkim Facebook. To dzięki tym serwisom możemy prezentować różne informacje, dzielić się nowościami, promocjami, organizować konkursy, a także korzystać ze specjalnej metody promocji skierowanej do wybranej grupy docelowej.

Nawet mała firma może osiągnąć bardzo dobre rezultaty dzięki obecności w mediach społecznościowych. To także duży plus dla klientów, którzy mogą wtedy łatwiej komunikować się z firmą.

5. Prowadź kampanię linków sponsorowanych

Widoczność swojej strony WWW oraz firmy można poprawić też z użyciem kampanii linków sponsorowanych oferowanych przez Google – mowa o AdWords. Wtedy informacja o naszej firmie pojawia się w specjalnym boksie, który widoczny jest nad wynikami wyszukiwania.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.