Kiedy firma może skorzystać z usług agencji detektywistycznej?

Kiedy firma może skorzystać z usług agencji detektywistycznej?

Detektywi kojarzą nam się przede wszystkim z osobami poszukującymi jakichś informacji o bliskich lub też chcących rozwiązać zawiłe sprawy karne. Jednak z usług detektywów korzystają także przedsiębiorcy. Na jaką pomoc mogą wówczas liczyć?

 

 

Firmy detektywistyczne działają na terenie całej Polski. Swoje usługi kierują do każdego, kto potrzebuje fachowej pomocy w uzyskaniu odpowiedzi na nurtujące pytania. Z usług prywatnych detektywów korzystają także niektóre firmy. Jakie oferty wybierane są wówczas najczęściej? Zapraszamy do sprawdzenia.

 

Wywiad gospodarczy

Jedną z najczęściej zlecanych usług w agencjach detektywistycznych jest wywiad gospodarczy. Pod tym terminem kryje się przeprowadzany przez agencję wywiad mający na celu określenie sytuacji gospodarczej partnera biznesowego, z którym firma współpracuje obecnie albo ma zamiar współpracować.

 

W ramach wywiadu gospodarczego detektyw może uzyskać informacje o tym, czy firma jest zadłużona, jakie ma długi, czy jest wiarygodna, jaką ma sytuację prawną. To bardzo pomocne informacje przed rozpoczęciem współpracy, a także wtedy, gdy firma ta nie wywiązuje się ze swoich obowiązków.

 

Wykrywanie nieuczciwej konkurencji

W agencjach detektywistycznych możemy również skorzystać z usług polegających na wykrywaniu nieuczciwej konkurencji.

 

Detektyw może pomoc wtedy, gdy podejrzewane jest wykradzenie ważnych danych, wprowadzanie w błąd na temat firmy, namawianie do nieprzestrzegania umów, prowadzenie nieuczciwych kampanii reklamowych, nielegalne podrabianie konkurencyjnych produktów.

 

Weryfikacja pracowników

Kolejna usługa dla biznesu dostępna w agencjach detektywistycznych to weryfikacja pracowników. Polega ona na sprawdzeniu pracownika pod względem jego uczciwości i rzetelności.

 

Detektyw może wtedy skontaktować się bezpośrednio z byłym pracodawcą danej osoby i wykonać wywiad środowiskowy, aby pracodawca miał pewność, że zatrudnia dobrą osobę.

 

Śledztwa gospodarcze

Do śledztwa gospodarczego możemy doprowadzić wtedy, gdy podejrzewamy, że pracownicy nie przestrzegają określonych reguł panujących w zakładzie pracy.

 

Detektyw, któremu powierzamy czynności, może wówczas określić, czy doszło do naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa, wycieku poufnych informacji, łamania zakazu konkurencji, kradzieży.

 

Monitoring GPS

Pracownicy mogą wykorzystywać pojazdy firmowe do swoich prywatnych celów, narażając tym samym przedsiębiorcę na znaczne straty. Aby je ograniczyć oraz zapobiegać ich powstawaniu, przedsiębiorca może także skorzystać z usługi monitoringu GPS swoich pojazdów – agencja detektywistyczna jest wtedy także gotowa do pomocy.

 

To jedynie przykładowe sytuacje, w których można skorzystać z usług agencji detektywistycznych. Praktycznie każda z nich oferuje obecnie obsługę zarówno dla osób prywatnych, jak i dla przedsiębiorców – świadczone przez agencje usługi to większe bezpieczeństwo w prowadzeniu biznesu.

 

Ceny związane ze świadczeniem usług detektywistycznych zależne są od ich zakresu – wynoszą od kilkuset do nawet kilkunastu tysięcy złotych.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.