Na czym polega metoda rekrutacji direct search?

Na czym polega metoda rekrutacji direct search?

Firmy mogą poszukiwać wartościowych pracowników na wiele sposobów. Jednym z nic jest tak zwana metoda direct search. Na czym dokładnie polega ta metoda rekrutacji i kiedy będzie mogła sprawdzić się najlepiej?

Chyba każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, aby w jego firmie pracowali tylko najlepsi specjaliści, szczególnie na tych wysokich stanowiskach, gdzie wymagania są największe. Jednak znalezienie odpowiednich kandydatów do pracy może być nie lada wyzwaniem.

W związku z tym coraz częściej zamiast tradycyjnej rekrutacji wykorzystuje się różne inne metody, które pomagają w łatwiejszym znalezieniu specjalistów. Jedną z nich jest metoda direct search, którą możemy przetłumaczyć jako poszukiwanie bezpośrednie.

Czym jest metoda rekrutacji direct search?

Metoda rekrutacji przez poszukiwanie bezpośrednie polega na poszukiwaniu specjalistów z użyciem metod pozwalających na dotarcie do nich bezpośrednio. Precyzyjne dotarcie do kandydatów pozwala na szybsze znalezieni osób, które będą posiadały niezbędne kwalifikacje do pracy na danym stanowisku.

W konsekwencji dzięki tej metodzie przedsiębiorca może znaleźć specjalistów bez prowadzenia standardowego procesu rekrutacji, co również pozwala na przyspieszenie całej procedury.

Metoda ta używana jest przed wszystkim w przypadku zatrudniania pojedynczych pracowników, głównie na stanowiska menedżerskie. Nie ma potrzeby stosowania metody tego rodzaju w przypadku zatrudniania grupy osób – wtedy lepiej sprawdza się rekrutacja tradycyjna.

Zalety rekrutacji metodą direct search:

szansa na znalezienie odpowiedniego pracownika jest znacznie większa

możliwe jest dotarcie do specjalistów, którzy obecnie nie poszukują pracy, ale mogą ją zmienić

pozwala na oszczędność czasu i pieniędzy w porównaniu z tradycyjnymi metodami rekrutacji

pozwala na kompleksowe poszukiwania w różnych branżach

przyspiesza znalezienie odpowiedniego specjalisty do firmy

Jak przebiega metoda rekrutacji direct search?

Metoda ta bazuje na dokładnym przeanalizowaniu danej grupy zawodowej, do której będzie odnosiła się rekrutacja, a także na wyłonieniu takich kandydatów, którzy będą w stanie spełnić wymagania przedsiębiorstwa.

Często rekruterzy konsultują się wcześniej z innymi specjalistami w danej branży, aby dowiedzieć się, na co dokładnie zawracać uwagę podczas rekrutacji, by zyskać przewagę konkurencyjną nad innymi firmami.

Obecnie w metodzie direct search najczęściej wykorzystuje się różnego rodzaju portale społecznościowe, które skoncentrowane są na sferze zawodowej. Wielu specjalistów ma także swoje własne wizytówki on-line, które pozwalają na ułatwienie poszukiwania odpowiednich kandydatów do pracy.

Wobec tego w metodzie poszukiwania bezpośredniego to pracodawca dociera do potencjalnego pracownika, a nie na odwrót. Oferty wysyłane są nie tylko do tych osób, które obecnie poszukują pracy czy zleceń, ale także do tych, które są już zatrudnione. Jeśli nowy pracodawca będzie w stanie zaproponować lepsze warunki, w takim przypadku może nakłonić pracownika do przejścia z poprzedniej firmy do nowej.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.