Oprogramowanie CRM dla firmy – co to jest?

Oprogramowanie CRM dla firmy – co to jest?
Oprogramowanie CRM dla firmy – co to jest?

Przedsiębiorcy mogą korzystać obecnie z różnego rodzaju oprogramowania biznesowego. To nie tylko programy do wystawiania faktur czy księgowania, ale również bardziej zaawansowane systemy informatyczne, dzięki którym można prowadzić szeroko zakrojone analizy, obliczenia czy bazy danych. Wśród programów dla firm znajdziemy również takie, które oznaczone są skrótem CRM. Czym dokładnie jest oprogramowanie tego rodzaju?

Dla każdego przedsiębiorcy klienci powinni być najważniejsi. Właściwa obsługa klienta jest podstawą dla dobrego wizerunku firmy, a także dla jej zysków. Gdy w tym obszarze pojawią się jakieś problemy, klienci mogą szybko zacząć odchodzić od firmy. Obecnie, w dobie internetu, złe informacje rozchodzą się błyskawicznie. Niezadowolony klient, który napisze o tym w sieci, może zrazić wielu kolejnych.

CRM – rozwinięcie skrótu

Aby poprawić jakość obsługi klienta, wprowadzono oprogramowanie CRM, co w języku angielskim oznacza customer relationship management. Są to programy, których zadaniem jest wspomaganie zarządzania relacjami z klientem. W języku polskim możemy przetłumaczyć CRM właśnie jako Zarządzanie Relacjami z Klientami.

Stosowanie tego rodzaju oprogramowania wiąże się z wieloma zaletami dla przedsiębiorcy. Usprawnia ono nie tylko bieżącą współpracę z klientami, ale również wspomaga budowanie lojalności oraz długotrwałych relacji. Ponadto usprawnia sprzedaż, działania marketingowe, automatyzuje i przyspiesza prowadzenie wielu obowiązków.

Jako główne cele CRM wskazuje się:

pomoc w pozyskaniu nowego klienta

rozwiniecie współpracy z klientem

utrzymanie klienta

Dzięki wdrożeniu oprogramowania CRM przedsiębiorstwo może uzyskać bardzo duże wsparcie w związku ze swoją działalnością – niezależnie od tego, w jakiej branży działa. Pracownicy korzystający z programu tego rodzaju mogą jeszcze łatwiej i skuteczniej reagować na potrzeby klienta, a także poprawiać w ten sposób ich satysfakcję.

Jak CRM może pomóc twojej firmie?

Oprogramowanie CRM jest uniwersalne i może być stosowane przez przedsiębiorców niezależnie od profilu ich działalności. Takie rozwiązania dedykowane są przede wszystkim do średnich i dużych firm, ale w sprzedaży znajdziemy również narzędzia CRM skierowane do mniejszych przedsiębiorstw – wówczas mamy do czynienia z uproszczonymi funkcjami, które są wystarczające dla firmy mającej mniej klientów.

Poprzez właściwe wykorzystanie oprogramowania CRM przedsiębiorstwo może poprawić zadowolenie klientów, zyskać więcej lojalnych klientów, może również skrócić cykl sprzedaży, ograniczyć swoje koszty, a w konsekwencji powiększyć zyski oraz poprawić swój wizerunek.

Gdzie kupić oprogramowanie CRM?

Programy tego rodzaju są oferowane jako gotowe – w wersji pudełkowej albo działające w chmurze. Są to uniwersalne, wszechstronne programy, które spełnią oczekiwania większości użytkowników.

Druga opcja to skorzystanie z rozwiązań dedykowanych – wówczas oprogramowanie CRM może być dopasowane do indywidualnych oczekiwań klienta. To droższe rozwiązanie i wybierane głównie przez duże firmy.