Jak poprawić swój wizerunek w biznesie?

Jak poprawić swój wizerunek w biznesie?

Wizerunek jest dzisiaj bardzo ważny w biznesie. To właśnie dzięki niemu jesteśmy w stanie zyskać wielu nowych klientów, dobrze wypaść w oczach kontrahentów, a w rezultacie zarabiać jeszcze więcej. W jaki sposób firma może poprawić swój wizerunek w biznesie? Na co uważać, aby nie zaprzepaścić dobrego imienia firmy?

 

Niezależnie od tego, jaką firmę prowadzimy, powinniśmy pamiętać o tym, że wizerunek zawsze ma duże znaczenie. Jego budowanie może być jednak skomplikowane i mozolne, niemniej pozwala na uzyskanie bardzo dobrych rezultatów w dłuższej perspektywie czasu. Firma może kształtować swój wizerunek na kilka różnych sposobów – tutaj liczy się działalność na wielu płaszczyznach, aby uzyskać harmonijny, atrakcyjny efekt dla klienta, kontrahenta, pracownika oraz innych osób w jej otoczeniu.

Kształtowanie wizerunku wcale nie musi kosztować nas dużo – odpowiednie działania możemy prowadzić nawet samodzielnie. Nie ma więc potrzeby angażowania w sprawę firmy zajmującej się działalnością w dziedzinie PR, czyli public relations.

Wykorzystaj media społecznościowe

Obecnie w kształtowaniu wizerunku firmy w biznesie bardzo duże znaczenie ma internet. W sieci szybko roznoszą się informacje, zarówno te o pozytywnym wydźwięku, jak i tym negatywnym. Właśnie dlatego każda firma powinna mieć je pod kontrolą, aby w ten sposób szybko reagować.

Dzisiaj strony firm w portalach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy LinkedIn to już standard. Warto więc założyć także własną stronę i na niej publikować informacje o firmie – jej nowościach, wyprzedażach, usługach, produktach, aktualnościach. Także strony te mogą posłużyć do komunikowania się z klientami.

Również firma obecna w internecie będzie mogła sprawdzać, co sądzą o niej klienci. W przypadku pozytywnych opinii może podziękować, a w przypadku negatywnych zaproponować korzystne dla klienta rozwiązanie problemu – to na pewno zaprocentuje w przyszłości.

Zadbaj o pracowników

Również ważne jest zadbanie o pracowników firmy – w końcu zadowoleni pracownicy działają na jej korzyść. W tym przypadku powinniśmy pamiętać o satysfakcji pracowników.

Składają się na nią nie tylko odpowiednie wynagrodzenie, ale również szereg innych czynników, między innymi atmosfera w pracy, możliwości awansu, bonusy pracownicze, kontakty z przełożonymi.

Zadbaj o kandydatów do pracy

Firma chcąca poprawić swój wizerunek powinna również zadbać o kandydatów do pracy. To właśnie na tym etapie zaczyna kształtować się odbiór firmy w być może przyszłych pracownikach.

Prawidłowo wykonana rekrutacja pomoże w tworzeniu wizerunku firmy profesjonalnej. Nawet jeżeli nie zatrudnimy danego pracownika, nie wpłynie to wtedy negatywnie na odbiór naszego biznesu.

Angażuj się

Nie zapominajmy o tym, jak duże znaczenie w kształtowaniu wizerunku ma też zaangażowanie firmy w różnego rodzaju akcje. Dzięki obecności podczas różnych imprez wspieraniu finansowo ciekawych inicjatyw, wychodzeniu naprzeciwko oczekiwaniom klientów firma może sprawić, że będzie odbierana jeszcze lepiej.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.