Jak wybrać odpowiedni samochód dostawczy dla firmy?

Jak wybrać odpowiedni samochód dostawczy dla firmy?

Samochody dostawcze codziennie pracują dla wielu firm w Polsce, służąc jako środek transportu dla różnych osób oraz dóbr. W związku z tym dla każdego przedsiębiorcy wybór właściwego samochodu tego rodzaju jest bardzo istotny. Na co powinniśmy zwrócić uwagę przy jego doborze?

 

Nie ma jednego modelu samochodu, który byłby dobry dla każdej firmy. W związku z tym odpowiedź na tytułowe pytanie nie będzie jednoznaczna, ponieważ różne firmy mają różne potrzeby. Dany model lepiej sprawdzi się podczas codziennych dostaw do sklepu spożywczego, inny będzie dobrym pomysłem dla firmy budowlanej.

 

Dla większości branż najlepszym wyborem będzie jeden z samochodów o ładowności do 3,5 tony. Dodatkowym plusem wyboru takiego modelu jest brak konieczności wyrabiania dodatkowych uprawnień do prowadzenia.

 

Rozmiar pojazdu dopasowany do potrzeb firmy

Głównym parametrem, na który należy zwrócić uwagę przy doborze odpowiedniego samochodu dostawczego dla firmy, jest jego przestrzeń ładunkowa. W związku z tym powinniśmy dobrać je tak, aby dały właściwą powierzchnię do przewożenia tego, co firmie jest potrzebne do codziennego działania.

 

Zasadniczo, najważniejsze wymagania dotyczące rozmiaru pojazdu dostawczego mają firmy budowlane, remontowe, transportowe i przeprowadzkowe, które potrzebują najwięcej przestrzeni.

 

Mniejsze spalanie to mniejsze koszty

Przy doborze właściwego samochodu dostawczego dla firmy nie możemy zapominać też o kosztach – nie tylko samych kosztach zakupu, ale również tych związanych z eksploatacją pojazdu. Tutaj duże znaczenie ma zastosowany w samochodzie silnik oraz rozwiązania technologiczne.

 

Jeśli zamierzamy korzystać z samochodu regularnie, niskie spalanie jest bardzo ważne, ale warto także zwrócić uwagę na koszty przeglądów oraz serwisowania pojazdu, a także na koszty części zamiennych, które są do niego przeznaczone.

 

Wartość rezydualna pojazdu

Warto także zwrócić uwagę na tak zwaną wartość rezydualną pojazdu. Jest to inaczej wartość przedmiotu w momencie odsprzedaży. Samochód z wysoką wartością rezydualną będzie dobrym zakupem, ponieważ także przy jego sprzedaży nie stracimy na niej bardzo dużo.

 

Sposób finansowania samochodu

Przy zakupie samochodu liczy się również jego sposób finansowania. Zdecydowana większość przedsiębiorców, szczególnie tych dopiero rozpoczynających swoją działalność, nie może pozwolić sobie na zakupienie samochodu dostawczego za gotówkę. W związku z tym przy doborze właściwego modelu również liczą się dostępne metody finansowania zakupu.

 

Firmy, które chcą korzystać z samochodu dostawczego, często decydują się na leasing lub na wzięcie pożyczki albo kredytu. Leasing pozwala na wyleasingowanie – wynajęcie samochodu na korzystnych warunkach. To najczęściej wybierana forma finansowania w przypadku nowych pojazdów, ale leasingować możemy również te używane. Po zakończeniu okresu leasingowego możemy wykupić pojazd albo wziąć w leasing kolejny.

 

Pożyczki i kredyty pozwalają nam na sfinansowanie każdego typu samochodu. W przypadku kredytu samochodowego, gdy pojazd jest zabezpieczeniem, przedsiębiorca może jednak go stracić, jeśli nie będzie spłacał rat.

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.